Pendlarhoj - max 8000

Pendlarhoj - max 8000
Om jag kommer ihåg allt rätt (äter lunch ute) så har sub Lvg utväxling och P3 mtb utväxling. Jac tycker det är lättare att hitta billiga slitdelar till mtb än till Lvg. P3 finns att få med skivbroms också. Jag tror inte sub har fäste för shänkor. Å sånt. Men allt är ju ganska personligt. Alltså hur långt du har att cykla, vill du funna serva den själv, hur snabbt vill du att det ska gå osv...Kanske kan säga at P3 är mer praktisk och att sub är snabbare?

Pendlarhoj - max 8000
Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag kommer ihåg allt rätt (äter lunch ute)
> så har sub Lvg utväxling och P3 mtb utväxling.

Både suben och meridan har nexus8-växelnav.

Pendlarhoj - max 8000
Navväxel och rullbroms, d v s så som den där meridan är utrustad, är det minst underhållskrävande alternativet.

Pendlarhoj - max 8000
Sporster p3 --->
scott_2009_sportster_p3.jpg

Sub --->
scott_sub_30.jpg

Jag kom ihåg fel. Det e typ samma cykel fast P-serien har skivbromsar å bättre växlar.
Den SUBen du visar är den senaste med Nexus vilket kräver lite underhåll. Praktisk men kan bli krångligt om du vill bygga vidare på din cykel, typ byta växlar å sånt.

Annars ligger P45, P4 också bra i pris.

Denna PEAK ligger på 4000 hos Sportex:
Sportcykel-Peakcycle-Flatroad-28-svart-901768_3927.jpg

Cyclecorner har bra priser på Hybrider just nu: http://www.cyclecorner.se/cyklar/urban-hybrids?p=3

Mycket prisvärd CUBE från CRC 6670:-
30586.jpg

Fler prisvärda hojar hos CRC: http://www.chainreactioncycles.com/...8&CurrentPageIndex=0&SortExpression=PRICE_ASC

Pendlarhoj - max 8000
Senast jag var inne på Sportson fanns det fortfarande Apollo Crosstrail kvar till halva ursprungspriset, nu skulle de ha 3995:-. Inte särskilt spännande, men det känns som rejält mycket pendlarcykel för pengarna.

Pendlarhoj - max 8000
abbe skrev:
-------------------------------------------------------
> Nishiki Pro-SLD (8.500 kr)
>
> http://alvikscykel.jetshop.se/nishiki-prosld-p-794
> -c-111.aspx
>
> Finns även på cykloteket, sportson mfl
>
> Pendlar själv ca 2.5 mil dagligen med en Nishiki
> Pro-SL (dvs förra årets modell utan skivbromsar)
> och tycker den funkar väldigt bra för pendling.
> Har kört hela vintern men då med Schwalbe
> Marathon Winter däck (35mm breda).

Just det ja, icke att förglömma. Har också en PRO SL -09 och är vansinnigt nöjd, kvick, trevlig och gedigen i största allmänhet. Det enda som inte är så trevligt är väl den justerbara styrstammen som känns väldigt flexig, men det känns som ett mindre bekymmer.

Pendlarhoj - max 8000
Jag snor den här tråden lite, eftersom jag funderat på precis samma sak.
På önskelistan står: SRAM iMotion9 baknav, skivbromsar och navdynamo.
Nån som vet om det finns fabriksbyggda med den konfigureringen eller får man bygga själv?

Pendlarhoj - max 8000
Jag är sugen på en ny pendlarhoj/vinterhoj. Har funderat på Cannondale Bad Boy disc 26" men funderar även på en hybrid.
Både Scott och Cube lockar. Får se vad man kan hitta för ngt till hyffsat pris.

Tillbaka
Topp