Pendlingscykel för 10,000

Hallå där entusiaster! Det har blivit dags för mig att köpa en cykel att pendla till jobbet med - ca 8km enkel väg samt lite småutflykter då och då. Jag har preliminärbokat en Stålhästen Effekt men efter att ha läst en del här så har jag börjat tvivla lite på den, även om jag gillar utseendet.

Jag vet att det finns säkert femton liknande trådar men jag försöker ändå. 15km t/r per dag mestadels på asfalt, gärna möjlighet att köpa monterad med cykelkorg och pakethållare och lätt att underhålla. Jag gillade stålhästen för att den är snygg, och då blir det ju roligare att cykla. Jag har ett tak på 10,000, annars ser And the Revolution sjukt roliga och snygga ut. Vad har ni för alternativ till Stålhästen Effekt? Något annat man bör tänka på när man börjar pendla?

Stort tack på förhand!

Mvh Adam

And the revolution verkar toppen juh. Bara namnet! :D och så en lokal cykelbyggare på södermalm. Synd de varken har bilder eller priser. 10' verkar optimistiskt dock!

Själv köpte jag en Van Rysel från Decathlon (lvg)
105-utrustad för under 12000kr. Mycket bang för bucken. Dock är kanske coolhetsfaktorn lägre, vet inte?

Jag har preliminärbokat en Stålhästen Effekt men efter att ha läst en del här så har jag börjat tvivla lite på den, även om jag gillar utseendet.
Posta gärna en direktlänk
Vad har ni för alternativ till Stålhästen Effekt? Något annat man bör tänka på när man börjar pendla?
En populär kedjeväxlad pendlarcykel med rakt styre som har varit uppe här flera ggr är

Specialized Sirrus
specialized2021specializedsirrusx30eq.jpg

I det här fallet kanske modellen Specialized Sirrus 2.0 EQ kan vara den som passar bäst med tanke på priset
Finns att köpa från 10kSEK

Posta gärna en direktlänk

En populär kedjeväxlad pendlarcykel med rakt styre som har varit uppe här flera ggr är

Specialized Sirrus
specialized2021specializedsirrusx30eq.jpg

I det här fallet kanske modellen Specialized Sirrus 2.0 EQ kan vara den som passar bäst med tanke på priset
Finns att köpa från 10kSEK
Hallå, detta är inte fula hojar-tråden!

Tillbaka
Topp