Pimpa Islabikes Cnoc 16

Narly

Medlem
Pimpa Islabikes Cnoc 16
Tips mottages gärna!

Tanken är en inte alltför dyr pimpning och huvudsyftet är inte att spara vikt, även om jag såklart inte vill lägga på alltför mycket heller!

Funderar på om bromsarna på en Cnoc går att byta ut mot XT vbromsar, sitter nån form av Tectro på nu, någon som har koll?

Tänkte i ett svagt ögonblick byta ut däcken mot ett par rejäla schwalbe mad Mike för lite fatbikestuk men det faller på för mycket extra vikt.

Förslag på lättare, coola stänkskärmar?

Som sagt, förslag mottages!
Det är en helt ny cykel och viktigt att både pappa och grabb ska tycka den är cool! :)

Pimpa Islabikes Cnoc 16
Den är ju ren och snygg i original. Nu är vår såld, men om... Sadelstolpe. Handtag om man kan hitta i den dimensionen. Pedaler. Klart :-)

Pimpa Islabikes Cnoc 16
Absolut! Och meningen är inte att det ska bli en rullande cirkus, utan lite som du säger med "fräschare" delar.
Sadelstolpe var en bra idé! En carbonstolpe vore inte dumt, och så en Hope-sadelklämma på det! :)

Har nån tips på mindre vettiga lätta pedaler mottages även det tacksamt

Pimpa Islabikes Cnoc 16
Hej!
Tänkte kidnappa tråden och be om lite erfarenhet runt Cnoc 16?

Slog till på en Cnoc 16 för en stund sedan till min dotter är 4,5 år eftersom Islabikes tydligen är det bästa man kan få tag på. Hittills har hon haft haft en äldre väldigt tung 12" Scott Contessa Jr.

Det jag undrar lite över är handbromsarna eftersom den saknar fotbroms, är de lätta för barnen att manövrera? Min erfarenhet från både första springcykeln och Contessan är att handbromsarna är omöjliga för barn att använda, dels når inte händerna runt och dels är de alldeles för hårda....

Tillbaka
Topp