Pintrotting/FMT

PeZeta

Aktiv medlem
Pintrotting/FMT
Är det någon som har erfarenhet av att beställa bilder från Pintrotting?

Beställde bild från Finnmarksturen i år. Betalade in pengar 12/9 för en digital bild att mailas till min mail. Efter en månad mailade jag och undrade hur lång tid det egentligen skulle ta att få tag på bilden. Inget svar.

Är jag blålurad, eller är de bara ett av alla de företag som sk-ter i sina kunder?

Pintrotting/FMT
Dom verkar väl ha sådär mycket koll.
Beställde min FMTbild förra året. Betalade in ungefär som
du i sept. Efter diverse påtryckningar kom kortet vid jul.
Dom är dessutom omöjliga att nå på telefon.
Kanske därför jag inte ens blev plåtad i år.

Nilebiker

Pintrotting/FMT
Jag har fått de jag beställt tidigare, men det har onekligen varit lite småstrul. Bästa sättet att få tag i dem har varit mailvägen.

Lycka till!
/anki

Hade förresten inga som helst problem med bilderna från Vasaloppet - snabb och kvick leverans

Post Edited (03-10-20 12:50)

Pintrotting/FMT
Jag beställde en bild från FMT och betalade in ca 10 dagar efter att bilerna ko upp på deras site. Fick den för två veckor sedan.

Inga problem, ingen bekräftelse på att jag beställt heller för den delen.

Pintrotting/FMT
Men va f... Levererad bild för två veckor sedan. Var det en digitalbild eller en "fysisk" bild?

Fattar inte varför de inte kan svara på mail. Men nu ska här jagas.....

Pintrotting/FMT
he he

Nu har jag dundrat iväg drygt 200 identiska mail till pintrotting med uppmaning om kontakt.

Vi får väl se om det blir någon bild i slutändan.

Pintrotting/FMT
Skicka gärna ett protestmail till:

info@pintrotting.com

och undra varför startnummer 359 på Finnmarksturen 2003 inte kan få besked om sin bild..

(jösses är jag sne nu...230 mail skickade, fortfarande inget svar, sista gången man beställer något på det stället....)

Pintrotting/FMT
Nu skall du inte vara så grym. Har för mig att det är en ensam kille som driver firman. Tar bara extrahjälp över dagen när det skall fotas eftersom det är det enda han inte klarar själv.

Betyder iofs att servicen blir lite sådär. Håller med men det går antagligen inte att leva av det om det skall vara fler inblandade.

Pintrotting/FMT
Nä, ska försöka vara snäll, men jag har gett honomm alla chanser i världen. Har mailat och frågat, betalat in i förväg, väntat och väntat och väntat på en respons.

Begär inte att han ska ha någon som sköter mailen åt honom. Går troligtvis inte att leva på det som du sägare, men det går knappast heller att leva på att behandla kunder hur som helst. Allt jag begär är ett mailsvar som talar om att min bild kommer, eller att den inte kommer och att jag får tillbaka mina pengar. Det är väl inte förmycket begärt?

Men visst. Jag lovar att inte maila mera.....förräns på måndag. Budskapet borde ha gått fram nu.

Pintrotting/FMT
Ha ha ha. Nä jag håller med. Det finns inga ursäkter för att inte svara på mail. I så fall så skall han inte ha någon eller lägga ut tydlig information på sin web om hur lång tid det kommer att ta eller att det har uppstått problem som drabbar många kunder.

Fortsätt du på måndag.

Pintrotting/FMT
Såhar den mailfria fredagen gått. Får se om herr Pintrotting behagar läsa kundernas mail imorgon kanske.......

:-#

Två dagar till nästa mailstorm.

Pintrotting/FMT
Jaha, så har den mailfria helgen snart gått. Någon respons från Pintrotting? Inte ett liv. Otroligt svagt.
Vad krävs för att få dem på happyMTBs svarta lista?

Pintrotting/FMT
Mike å wrote:

> I går fick jag ett brev från dom med ett erbjudande om att få
> min bild som julkort.

Jag fick två i förra veckan.

Först kom det ett brev med en bild tagen från kamera ett, dag två kom det ett till erbjudande taget från kamera två.

Verkar inte riktigt ha koll på läget! :) Kunde ha sparat in på portot där, vidare hade jag som kund blivit besviken om jag hunnit beställa från erbjudande #1 och det visat sig att #2 var en bättre bild...

Fast vem vill ha MTB-motiv som (h)julkort om det inte är snö med i bilden?

*funderar* Tomedräkt, vitt skägg och snö. Givetvis brun camelbak med uppstickande paket. Rött lyse fram kanske?

"Rudolf med den röda mulen..."

Pintrotting/FMT
> *funderar* Tomedräkt, vitt skägg och snö. Givetvis brun
> camelbak med uppstickande paket. Rött lyse fram kanske?

Är det nästa års tävlingsdräkt du funderar på ;)

Pintrotting/FMT
Mike å wrote:

> > *funderar* Tomedräkt, vitt skägg och snö. Givetvis brun
> > camelbak med uppstickande paket. Rött lyse fram kanske?
>
> Är det nästa års tävlingsdräkt du funderar på ;)

Jo, Snö(g)loppet går ju här i Ludvika i början av januari...

Post Edited (03-10-28 14:02)

Pintrotting/FMT
...så har jag då kopplat in konsumentombudsmannen. Det var då själva f-n att de inte kan höra av sig, eller svara i telefonen.

Jomper! När hamnar Pintrotting på svarta listan?

Pintrotting/FMT
Det borde räcka att maila dem en länk och särskilt notera de 584 views som tråden har. Det är några presumptiva (stavas...) kunder färre, speciellt om alla nämner det för en eller annan bekant.

Pintrotting/FMT
Jösses.

Nu har jag skickat 279 mail, ríngt och lämnat meddelande på telefonsvarare och kört fyra mailbrev m kopia till Konsumentombudsmannen. Klagat på Finnmarksturens forum (fick respons från någon inom Finnmarksadministrationen som lovade kolla), men ingenting händer!

Allt jag begär är att få det foto jag beställt, eller mina pengar tillbaka. Ganska modesta krav kan man tycka.

Tycker att detta är höjden och jag vill verkligen varna alla att beställa någonting från detta oseriösa företag.

Pintrotting/FMT
...genombrottet!

Idag fick jag tag på Pin Trotting!

Han verkade helt oförstående att jag hade mailat (var ju bara närmare 300 mail....)

Men jag fick tag på foto - nu väntar jag bara på julkortserbjudandet.....

Tillbaka
Topp