planera cykelrunda

Masse12

Ny medlem
planera cykelrunda
Försöker hitta en app att planera min och min frus rundor/utflykter.
Måste ju finnas någon som uppfunnit en app där man sätter fingret på en karta där man vill starta och följer den på de vägar man vill utan att behöva skriva in en massa start och stopp -longetud och latitu.
// Masse

planera cykelrunda
Jag använder ridewithgps.com för att planera mina rutter. Finns någon app, men jag kör traditionellt. Kräver ingen inmatning av koordinater. Finns ett gäng andra ruttplaneringsverktyg.

planera cykelrunda
Har man Strava premium är deras verktyg rätt smutt då man kan ställa in det att föredra populära vägval. Praktiskt när man cyklar på okända ställen och inte vet hur lämplig en väg är för cykling.

planera cykelrunda
Henrik_E sa:
Har man Strava premium är deras verktyg rätt smutt då man kan ställa in det att föredra populära vägval. Praktiskt när man cyklar på okända ställen och inte vet hur lämplig en väg är för cykling.

+1

Den har hjälpt mig många gånger. Ger lite tyngd åt vägvalen när man ser hur de flesta locals cyklar.

planera cykelrunda
Om det finns olika vägval där popularitet och längd skiljer sig åt, vad använder den för kriterium för att jämka ihop dessa aspekter?

planera cykelrunda
Karta? Alltså analoga Google maps. Då upptäcker man en massa saker eftersom man måste hänga med i terrängen och följa med på kartan. Ibland cyklar man fel och lär sig något av det också.

planera cykelrunda
Fast nu var det väl planering av rutt, inte följande av rutt det handlade om!?

Jag använder digitala hjälpmedel för att ta fram rutter men papperskartor vid själva cyklingen.

planera cykelrunda
Masse12 sa:
Måste ju finnas någon som uppfunnit en app där man sätter fingret på en karta där man vill starta och följer den på de vägar man vill utan att behöva skriva in en massa start och stopp -longetud och latitu.
// Masse

Enkelt:
Cykla från A till B. Vänd. Cykla från B till A.
Inga appar eller apparater eller annat behövs.

/Fedde

planera cykelrunda
fedde sa:
Masse12 sa:
// Masse

Enkelt:
Cykla från A till B. Vänd. Cykla från B till A.
Inga appar eller apparater eller annat behövs.

/Fedde
Vilken duktig människa du är.

planera cykelrunda
Har ni redan glömt roadfinder.se?
Tycker den är utmärkt att leta små otrafikerade asfaltvägar med...

(Hur exportfunktionen är vet jag inte. Jag bor i västergötland så det räcker att minnas vad kyrkorna längs rutten heter, för klövet är ju "alltid" vid kyrka...)

planera cykelrunda
Bengt-re sa:
Henrik_E sa:

+1

Den har hjälpt mig många gånger. Ger lite tyngd åt vägvalen när man ser hur de flesta locals cyklar.

Vilket i eller nära storstäder ger en bias mot pendlingssträckor av någon märklig anledning ;-)

Tillbaka
Topp