Planerat driftstopp (Tisdag 29/10 kl 8:00 och framåt)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Happy is back! Ojoj, jag hann med en extra cykeltur för att dämpa ångesten, det var inte så dumt en dag som denna faktiskt

Spacekitty

Aktiv medlem
Idag har kalender och köp & sälj försvunnit från högerkanten. Ska det vara på det viset?

Tegheim83

Medlem
Det viktigaste är väl ändå, vart tog spelet vägen som man spelade medans Happy låg nere?!

Örjan Lax

Aktiv medlem
Fortfarande dyker det upp identiska dubblett-annonser i Köp&Sälj då och då. Så där är det ingen skillnad.

me.I.am

Aktiv medlem

Freddie L

Aktiv medlem

me.I.am

Aktiv medlem
Tycker det emellanåt går segt, men typ antingen eller. Oftast som innan, men då och då står det och tuggar och tar lång tid. Så var det inte tidigare. Sämre kapacitet på nya servern?

JohanA

Administrator
me.I.am sa:
Tycker det emellanåt går segt, men typ antingen eller. Oftast som innan, men då och då står det och tuggar och tar lång tid. Så var det inte tidigare. Sämre kapacitet på nya servern?
Jag kikar efter vad det kan vara. Vi har samma kapacitet som tidigare.

jonte987

Aktiv medlem
Verkar som en bit av flashback kom in efter stoppet. Hoppas ni har backup. Jävla tråkigt att se den jargongen här.

me.I.am

Aktiv medlem
marr sa:
Ganska segt överlag just nu...
Jag upplever det som att det är antingen "som vanligt" eller väldigt segt, typ > 5 sek, inte något mellanting. Möjligt dock att dom sega responserna inträffar oftare nu.

me.I.am

Aktiv medlem
Mini_me sa:
Fan va folk klagar. Jag tycker ni gör ett kanon jobb😊👍
Nja, jag jobbar själv i branschen, när det är något som krånglar så vill jag ha in så mycket iakttagelser som möjligt, även långsökta. Antingen ger det ett mönster så man kan lista ut vad det är, eller så är det bra att ha som fakta när man torrkör en teori.
Av responser tidigare i denna tråden, och i andra liknande, så verkar det tas på det sättet.

I övrigt håller jag med om att de gör ett kanonjobb.

me.I.am

Aktiv medlem
Vet inte om ni testar något just nu. Men som sagt väldigt snabbt just nu, men c.a 15:32 kom det två sega responser efter varann, klickade på "forum" bägge gångerna. Inte lika segt som tidigare idag dock, sisådär 2-3 sek.

rln

Aktiv medlem
Earlslick sa:
jonte987 sa:
Verkar som en bit av flashback kom in efter stoppet. Hoppas ni har backup. Jävla tråkigt att se den jargongen här.
Menar du den brunkletiga sörjan som vissa och i synnerhet en spyr ur sig?
Va, finns det feltänkare som har fräckheten att kritisera folkutbytet. De mådte tystas i yttrandefrihetens namn.

jonte987

Aktiv medlem
rln sa:
Earlslick sa:
jonte987 sa:
Menar du den brunkletiga sörjan som vissa och i synnerhet en spyr ur sig?
Va, finns det feltänkare som har fräckheten att kritisera folkutbytet. De mådte tystas i yttrandefrihetens namn.
Nä det är bara så tydligt var man lärt sig de ramsor man har i skallen istället för tankar. Samt den totala oförmågan att känna av om det är någon som är sugen på att höra skiten.
Det måste vara tråkigt att inte kunna skriva fyra ord utan att redan ha avslöjat hela sin tankevärld. Personlig utveckling vore kanske nåt att tänka på.

marr

Moderator
Forumvärd
Går det inte väldigt segt nu? Är kanske jag som har nätstrul.

Snurrar mest här när jag har sömnlösa nätter, har aldrig, varken efter eller innan flytt märkt av nån seghet. =P

Tack till er som hållt det flytande så jag har nått att läsa när sömnen är långt borta

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Sidan går bitvis riktigt långsamt för mig också, nästan så det känns som att jag ska tajma ut. Något har hänt sen driftstoppet i alla fall. :P

Lars.E

Aktiv medlem
jingleyschmidt sa:
Sidan går bitvis riktigt långsamt för mig också, nästan så det känns som att jag ska tajma ut. Något har hänt sen driftstoppet i alla fall. :P
Jo... Tvärstopp ibland, men oftast går det tokfort.

me.I.am

Aktiv medlem
För min del var det ett totalstopp, till slut "Servern kan inte nås" runt sisådär 18:00. Efter det har det inte hickat till en enda gång.

MtbIte

Aktiv medlem
Väldigt ofta nu det går segt och man får detta meddelande.

Segheten och felmeddelandet kommer på alla mina enheter, men fick det nyss på min telefon som kör ios version Oxygen 9.0.9 Chrome version 78.39

Bilagor

ooms

Aktiv medlem
Har haft ett par tillfällen nu på förmiddagen då det bara tagit tvärstopp. Händer nada. Nån minut senare funkar det klockrent och snabbt igen.
Har varit så sedan serverbytet.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer