Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Var många år sedan jag bodde där. I skogarna ner mot reningsverket och fotbollsplanen (kommer ej ihåg lokala namnet. mellan sjukhuset och reningsverket) finns det en mindre yta men många roliga stigar. Annars är bästa tipset kring golfbanan bortom Norrliden, där finns även en del vandringsleder. Slalombacken utanför Nybro har också en del kul stigar. Överlag är dock Kalmar tyvärr den sämsta staden jag bott i rent cykelmässigt.
Har du flyttat dig för att plugga? jag hade själv en kul studietid i den staden.
Flyttade för att plugga, men fastnade en aning...=) Bor i närheten av reningsverket så dom skogarna är nästan söndercyklade=), men får ta mig ut till golfbanan, om jag hittar den. och nybro får bli en dagstur nästan=)...
Tyvärr så finns det inte så många bra ställen här i Kalmar att cykla Mtb på .Men i skogarna ute i Smedby finns det bra cykelstigar . Annars är ju som ething skriver Svartbäcksmåla det bästa området .På öland finns också många bra ställen att cykla på .
Hustrun har släkten i Kalmar (Lindsdal) så jag tar alltid med mig cykeln så jag kan smita undan lite...
Jag brukar köra omkring i skogarna norr om den tänkta linjen mellan Lindsdal och Smedby. Utgår man från Kalmar orienteringsklubb's stuga i Smedby så finns där flera stigar. Jag kan inte precisera mer än så, jag brukar bara braka in där.
Golfbanan ligger på vägen ut mot Lindsdal.
blir det någon glöggrunda i Svartbäcksmåla i år? Jag missade förra året eftersom tösen fyllde 1år. Grymt sugen kan jag säga. Senast jag cyklade i Svarbäcksmåla var när Bryan Adams skiva Into the fire var ny!
Med god framförhållning kan jag hänga på. Har 22mil att åka men släkt i Nybro och Kalmar.