Platta cykeldäck?

Race

Medlem
Platta cykeldäck?
Hej!
Jag undrar hur jag ska tänka kring mina däck. Min hybridcykel ska stå still ca till slutet av mars. Vill inte utsätta den för vinterns påfrestningar. Och undrar då om de finns något generellt sätt att undvika exempelvis platta däck osv. Har inte möjlighet till att hänga upp cykeln. Ända jag har tänkt att göra är att ändra positionen på den då och då, för att minska belastningen på däcken. Hur tänker ni kring det?

Platta cykeldäck?
Bara se till att ha välpumpade (hårda) däck, och kolla trycket nån gång per månad/varannan månad och pumpa vid behov. Krångligare än så behöver man inte göra det.

Platta cykeldäck?
Hej!
Jag undrar hur jag ska tänka kring mina däck. Min hybridcykel ska stå still ca till slutet av mars. Vill inte utsätta den för vinterns påfrestningar. Och undrar då om de finns något generellt sätt att undvika exempelvis platta däck osv. Har inte möjlighet till att hänga upp cykeln. Ända jag har tänkt att göra är att ändra positionen på den då och då, för att minska belastningen på däcken. Hur tänker ni kring det?
Du kan alltid vända den upp-och-ner.

Platta cykeldäck?
När jag vinterförvaring cyklar så brukar jag antingen ta av däcken eller ha dom lite lägre tryck än vanligt. Men se till att trycket hålls, brukar också "arbeta" alla lager i cyklarna en gång i veckan. Dra runt pedalerna lite, bromsa, växla och rör på styret. Äre fjädring brukar jag ta ner dom och studsa lite.

Platta cykeldäck?
Det viktiga för att däck ska hålla så länge som möjligt är att det är mörk och svalt. För att cykeln i övrigt inte ska ta skada så bör det inte vara fuktigt. Resten behöver du nog inte fundera på, kan jag tycka.
Har cykeln hydrauliska skivbromsar så kan det bli problem om den förvaras upp och ner.

Frid!

Tillbaka
Topp