Poc ora

D i U

Aktiv medlem
Poc ora
Funderar på att köpa ett par nya goggles då jag råkade cykla över mina Smith häromdan, lensen blev skrot och en ny kostar 500,- men så finns det poc ora för nästan samma peng.

Lensen jag repat sönder va riktigt behagliga ”rose flash” som jag inte hittar som tillbehör någonstans och funderar på hur pocs flourite green känns?
Poc använder ju Carl zeiss så bör va bra kvalitet?

Rattnalle

Aktiv medlem
Poc ora
Jag vet inte hur de tintade linserna är men mina med de typ klara neutrala glasen tycker jag är bra optiskt och de är sköna att ha på sig.

Enda att se upp med är att det är dubbla glas i linsen för att motverka imma och är man lite för entusiastisk när man tvättar dem kan det läcka in vatten emellan som sen är svårt att få ut (det torkade dock bort efter nån dag eller två).

D i U

Aktiv medlem
Poc ora
Jag vet inte hur de tintade linserna är men mina med de typ klara neutrala glasen tycker jag är bra optiskt och de är sköna att ha på sig.

Enda att se upp med är att det är dubbla glas i linsen för att motverka imma och är man lite för entusiastisk när man tvättar dem kan det läcka in vatten emellan som sen är svårt att få ut (det torkade dock bort efter nån dag eller två).
Är de dubbla glas i alla modeller? Jobbigt om de blir torkfläckar mellan glasen :/.

Topp