Poison Cyanit C el Xi? 105 el ultegra

Hej alla!

Ja som rubriken säger. Ska man satsa på en Cyanit med Ultegra eller med 105?
fördelarna med att ta den med 105 är att jag kan lägga lite mer krut på finare hjul.
Och om jag gör på det viset, vilka hjul ska jag uppdatera till? Jag vill inte överstiga total kostnad 999€ alltså blir det uppgradering till något av de lite billigare hjulen.

Om det nu är så att uppgradering av hjul inte gör någon skillnad så länge jag inte lägger mer pengar kanske det är lika bra att då investera i Ultegra och börja fylla sparbössan till hjul framöver?

Tacksam för era tankar och åsikter!

Länkar till de två cyklarna (hjulalternativen finner ni lite längre ner):

http://www.poison-bikes.de/frame.ph...1=3&lay2=1&lay3=1&lay4=0&prodid=201010461-502

http://www.poison-bikes.de/frame.ph...y1=3&lay2=1&lay3=1&lay4=0&prodid=201010517-30

/Simon

Jag skulle kört på 105, bytt hjulen till antingen ultegra + cxp22 eller novatec + RR1 (båda alternativen kostnadsfria), bytt till gaffel med styrrör i kolfiber, och däck antingen conti gp4000s eller Michelin pro3race

Då är du uppe ganska lagom på 1000€

gamla ultegra = samma funktion som 105. SL är lite lättare än 105, men inte supermycket.

jag hade i ditt läge satsat på 105 o finare hjul.

Tack för era synpunkter. Det var nästan det rådet jag trodde jag skulle få ;) då får det bli 105 varianten med bättre hjul o styrstam. Tack.

Håller med marran fullt ut. Har själv en cyanit ultegra. Skaffa sen en sadelstolpe i kolfiber(27,2)om du tycker cykeln är för stum.

Jag menade ultegranav + cxp 22 fälgar, det var en av hjulkombinationerna väl?
105-gruppen tycker jag du ska köra på i vilket fall.

Retro, är du nöjd med din cykel? Hur länge har du cyklat? Du tycker alltså också att jag ska köra på 105 trots att du själv har Ultegra? Själv är jag väldigt grön inom landsvägsracer så jag suger åt mig så mycket jag kan av andras erfarenheter..

Är väldigt nöjd med min cyanit. Har cyklat 750 mil utan problem. Har Ultegra+cxp22. Bytt sadelstolpe till kolfiber - en rejäl komforthöjning. Maila dom om du vill ha ultegranav + 25 euro extra. Annars duger säkert 105-naven.

Tillbaka
Topp