[Polar pulsklocka] Hur överföra logos??

per_bursell

Ny medlem
Har nyligen fått tillbaka min saknade Polar s720i.

Tänkte föra över lite logos till den men där gick jag bet......

De logos man laddar ned från polars hemsida är ju i Waw format. Hur konverterar man dem till polars eget format???

Tacksam för tips....

Är inte 100, men har för mig att man skall ställa klockan i connect-läge och spela upp wav filen, håll klockan nära en hägtalare.

/Joakim

Du behöver inte konvertera wav filerna till något speciellt format utan bara ställa klockan i connect läge och spela upp den precis som Joakim skriver. Det kommer låta jätte konstigt men klockan är inte dum den inte! utan fattar vad som pågår och vips så kan du välja en logga genom att hålla inne den övre högra knappen i 3 sek.

Logos finner man på följande sida: http://support.polar.fi/logos/ bara välja vilken klocka man har och sedan ladda ned!

Öh, 720i har väl ingen Sonic Link utan "bara" IR?

Hursom kan man ju rita egna loggor i connectprogrammet, min klocka säger "Carpe Diem" t.ex..

Det ska tilläggas att .wav är windows filformat för mindre ljudfiler som startljudet när Windows går igång och när man klickar fel. T.ex.. Det går inte att konvertera till något helt annat hur som helst. Det kanske går att öppna dem där i logoredigeraren? Minns inte hur det ser ut och sitter rätt långt ifrån programmet just nu.

Min S720 (Tour edition) kunde iaf ta emot ljudfilerna. Visste inte ens att den hade den featuren. Hur som helst, vill man redigera den loggan eller spara den till fil, så är det ju bara att connecta med ir och sen spara aktiva loggan till fil. Det är en gåta varför man inte kan ladda hem filerna direkt från Polar och måste mecka med ljudöverföringen när ir är så mycket smidigare.

Tillbaka
Topp