Polar S725

curre

Ny medlem
Polar S725
Har en polar S725, inköp i början av februari. Använt den i ca 450 h, och nu har pulsbandet lagt av, får ingen kontakt med pulsbandet! Och nu har även hastighetssensorn lagt av, eller inte helt. Var femte sek får kommer hastigheten upp på displayern på klockan. Vad kan det vara för fel? Byta batterier eller?

Polar S725
Lämna in den där du köpte den så skickar de in den till polar och får den tillbaka relativt fort. Batteribyte kostar dig 150:- och är de nåt annat fel är de garantin om du inte öppnat den själv eller tappat den i marken.

Polar S725
Vilken sändare har du. Har för mig att 725 levereras med tygband som inte sänder så länge den inte är ihopkopplad, har du förvarat den kopplad suger den konstant kräm.
Har du däremot det andra bandet som är helt i plast så räcker det med att bandet är fuktigt mellan elektroderna för att det skall sända. Jag var inte så noga med att torka av bandet efter användning vilket gjorde att jag förbrukade det irriterande snabbt.

Polar S725
Jag har det bandet men tyg, förvarat den ihop kopplad. Har fuktat och trokat av den före och efter användning. Provade med bandet i plast, då fungerade den utmärkt. Får nog prova att byta batteri.

Polar S725
curre:
de ska inte förvaras ihopknäppt.. bandet och själva elektroniken (lådan) skall inte va ihopkopplade när det inte används.. räcker med att den inte sitter ihop i ena ändan

däremot är det super att man kan köra tygremsan i tvättmaskinen.

Senast redigerad av en moderator:
Polar S725
ursäkta om ja lånar tråden lite, men prövade min nya s625x idag, men bara efter nån minut så piper klockan till o säger "kolla bandet" (på engelska då), va menar den då? är bandets batteri påväg att ta slut? kan batteriet ha blivit dåligt medans klockan låg på hyllan?

o man behöver alltså bara koppla loss ena sidan för att den inte ska sända?

Polar S725
Baltazar skrev:
-------------------------------------------------------
> ursäkta om ja lånar tråden lite, men prövade min
> nya s625x idag, men bara efter nån minut så piper
> klockan till o säger "kolla bandet" (på engelska
> då), va menar den då? är bandets batteri påväg att
> ta slut? kan batteriet ha blivit dåligt medans
> klockan låg på hyllan?
>

s635x rapporterar "sensor missing" eller något likande om du inte har fotsensorn för löpning inkopplad och har glömt ställa om klockan till cykling. Kolla i options->speed att det är inställt på bike1.

Tillbaka
Topp