Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frankenstein's Bike sa:...
Postkodmiljonärcyklarna gick för 2000 och 2300 spänn. Folk var som galna och budade hysteriskt, två otroligt stolta ägare rullade därifrån.
....
erik h sa:Glöm inte att betala vinstskatt 30% på 5000 kr. Grattis! Är inte den där värd mer förresten, bortåt 15000 kanske? 20000?
me.I.am sa:Konstigt att dom försöker hålla nere inköpskostnaderna för lotterivinster.
fhloston sa:me.I.am sa:Konstigt att dom försöker hålla nere inköpskostnaderna för lotterivinster.
Är det inte ett lagbrott från postkodlotteriets sida? Naturligtvis inte att hålla nere inköpskostnaderna, men att ange ett felaktigt värde? Värdet anges väl inte av inköpskostnaderna, utan av vad motsvarande hoj kostar i butik. Vad kostar motsvarande hoj på biltema?
Lotterilagen säger väl att hälften av omsättningen ska gå tillbaka till vinstpotten?
Om de då säljer lotter för 10000, delar ut en cykel för 5000, då har de uppfyllt kravet på pappret.
Men om cykeln egentligen är värd, säg 1000 för kalkylen, vad gör de med de 4000? De tillfaller ju inte lottköparen, så där gör de väl fel? Får de organisationer som står som mottagare de pengarna, eller har postkodlotteriet väldigt höga kostnader?
fhloston sa:me.I.am sa:Konstigt att dom försöker hålla nere inköpskostnaderna för lotterivinster.
Är det inte ett lagbrott från postkodlotteriets sida? Naturligtvis inte att hålla nere inköpskostnaderna, men att ange ett felaktigt värde? Värdet anges väl inte av inköpskostnaderna, utan av vad motsvarande hoj kostar i butik. Vad kostar motsvarande hoj på biltema?
Lotterilagen säger väl att hälften av omsättningen ska gå tillbaka till vinstpotten?
Om de då säljer lotter för 10000, delar ut en cykel för 5000, då har de uppfyllt kravet på pappret.
Men om cykeln egentligen är värd, säg 1000 för kalkylen, vad gör de med de 4000? De tillfaller ju inte lottköparen, så där gör de väl fel? Får de organisationer som står som mottagare de pengarna, eller har postkodlotteriet väldigt höga kostnader?
Peth sa:fhloston sa:me.I.am sa:Konstigt att dom försöker hålla nere inköpskostnaderna för lotterivinster.
Är det inte max hälften?
Erra sa:Hela postkodlotteriet är en sörja av skit.
Enbart Wt-folk och dumma pankisar som köper på sig 5-6 lotter....
googla skiten och du kan läsa flera seriösa artiklar som riktar kritik mot sekten.
Bedömer sannolikheten för slut på lottköpandet som låg.Bengt-re sa:Erra sa:Hela postkodlotteriet är en sörja av skit.
googla skiten och du kan läsa flera seriösa artiklar som riktar kritik mot sekten.
Om man bara låter bli att köpa lotter så dör väl eländet ut?
GoranS sa:Bedömer sannolikheten för slut på lottköpandet som låg.Bengt-re sa:Erra sa:Hela postkodlotteriet är en sörja av skit.
Behöver förvisso inte vara att de blir lurade. Kan ju vara så att de värderar spänningsmomentet till mer än den förväntade förlusten. Köper dock själv aldrig lotter då jag mest skulle irritera mig på att jag kastat bort pengarna om jag förlorade.Bengt-re sa:GoranS sa:Bedömer sannolikheten för slut på lottköpandet som låg.Bengt-re sa:Erra sa:Hela postkodlotteriet är en sörja av skit.
Troligen har du rätt. Folk vill bli lurade...
GoranS sa:Behöver förvisso inte vara att de blir lurade. Kan ju vara så att de värderar spänningsmomentet till mer än den förväntade förlusten. Köper dock själv aldrig lotter då jag mest skulle irritera mig på att jag kastat bort pengarna om jag förlorade.Bengt-re sa:GoranS sa:Bedömer sannolikheten för slut på lottköpandet som låg.Bengt-re sa:Erra sa:Hela postkodlotteriet är en sörja av skit.
Troligen har du rätt. Folk vill bli lurade...
Helt normalt på billiga hjul i min erfarenhet. Preloaden justeras på fabrik med mutterpicka.De uppenbara fel jag noterar, är ett kärvt framhjuls-lager. (Ungefär som på Shimanonaven hos Biltema.)
Fungerar dynamon, för på gummans hoj när hon fått framljuset vandaliserat så tog jag bort det och magneterna ( de bromsade en hel del) ?Det har gått ännu några år, sedan de gröna cyklarna vällde ut över poslåds-raderna. De värderas inte särskilt högt, utan ställs risiga, där senaste låntagare klivit av. Visst är de mindre vackra, men är de så mycket sämre än stormarknadernas billiga skräp? Mitt dikesfynd hade åtminstone kvar CST-däck, XLC fälgbanor, 3-vxl. Nexus och navdynamo. AXA belysning. Kraftig alustolpe med integrerad sadelklamma. Under lager av smuts och överdriven inoljning, är lacken och kedjan fortfarande överraskande fräscha. De typiska tecknen på gettofiering, tar inte hänsyn till varumärken. De åstadkoms, så snart slynglarna hittat ett någorlunda dolt skrymsle att arbeta i fred på.
De uppenbara fel jag noterar, är ett kärvt framhjuls-lager. (Ungefär som på Shimanonaven hos Biltema.)