Prisvärda/billiga vintertights

Jonatan F

Aktiv medlem
Höll på att frysa benen av mig på senaste Lvg-rundan med bara benvärmare. Då min ekonomi tyvärr är lite begränsad undrar jag om någon har tips på prisvärda (billiga) vintertights för cykling. 700kr är väll gränsen men gärna billigare. I och med den låga budgeten är väll tights att ha vanliga cykelbyxor under bättre?

Jag blev tipsad här på Happy om Rogellis vintertights. De är eg för löpning, men både jag och andra har dem till cykling också. Bra vindtät framsida och ganska bra flossade. Jag har sprungit i dem ner till - 17 utan problem, och tycker de börjar bli för varma att springa i över 5 grader. Mina håller fortfarande formen bra efter två år, förutom att en bit av silikonbandet längst ner lossnat. 198kr på utförsäljning just nu. http://www.rogelli.se/running-basic-men/ricadi-vintertights-windprotect.html

HAL 9000 sa:
Jag blev tipsad här på Happy om Rogellis vintertights. De är eg för löpning, men både jag och andra har dem till cykling också. Bra vindtät framsida och ganska bra flossade. Jag har sprungit i dem ner till - 17 utan problem, och tycker de börjar bli för varma att springa i över 5 grader. Mina håller fortfarande formen bra efter två år, förutom att en bit av silikonbandet längst ner lossnat. 198kr på utförsäljning just nu. http://www.rogelli.se/running-basic-men/ricadi-vintertights-windprotect.html

De var ju riktigt billiga nu under utförsäljning! Hur är de i storleken? Brukar vanligtvis ha L när det är bra stretch-material, men det fanns bara XL i lager.

Edit: slängde iväg en beställning. Får lämna tillbaka dem om de är på tok för slappa. Tack för tipset!

Senast ändrad:
+1

Löjligt prisvärda. Har dock fått använda mig av symaskinen en gång för att sy fast sittdynan som släppt i sömmen på båda mina par (på samma ställe ;-))

fiskarn sa:
Har kört med mina från Lidl för 150 spänn några gånger. Tycker de var ok ;)

Tillbaka
Topp