Privateer 141

Westman

Aktiv medlem
Privateer 141
Nja. Men mer så än den andra såklart.
+1

Skulle mer säga att det är en endurocykel än en stigcykel. 446mm CS och 64,5 HA skriker högfart i rejäl terräng utför. Men visst, den är mindre flat out EWS än storebror och nerflyttat ett slaglängdshack borde den ha bättre tramprespons

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Privateer 141
Huvudargumentet för Privateer har väl varit pris - med dessa priser känns det inte så värst prisvärt för en ganska "rustik" produkt. Lite oklart med vilken momssats också. En ram kan ju lätt hamna på 20k om det tillkommer lite mer moms för sverige. Då blir det nog tufft mot etablerade katalogmärken som YT, Propain mfl.
Frameset £1,489 / €1,739 / $1,759 USD
• Complete bike £2,989 / €3,489 / $3,719 USD

Ustzeust

Aktiv medlem
Privateer 141
+1

Skulle mer säga att det är en endurocykel än en stigcykel. 446mm CS och 64,5 HA skriker högfart i rejäl terräng utför. Men visst, den är mindre flat out EWS än storebror och nerflyttat ett slaglängdshack borde den ha bättre tramprespons
Det var lite så jag menade, mer ess än ews.

aribr

Aktiv medlem
Privateer 141
Fattar inte denna. Ramen väger enligt ryktet ung. samma som stora cykeln. Dvs närmar sig 5 kg med dämpare. Den vikten vill väl ingen "stigcyklist" ha med sig? Känns som man borde bara skippa denna och gå för 161 direkt.

Erik O

Aktiv medlem
Privateer 141
Fattar inte denna. Ramen väger enligt ryktet ung. samma som stora cykeln. Dvs närmar sig 5 kg med dämpare. Den vikten vill väl ingen "stigcyklist" ha med sig? Känns som man borde bara skippa denna och gå för 161 direkt.
Fast det brukar väl sällan skilja jättemånga grams ramvikt om man jämför något kortslagigare stigcyklar jämfört med endurocyklar för andra tillverkare heller. Och de grammen som skiljer betyder väl mkt mindre för hojens egenskaper än slaglängden i sig.

Krompa

Aktiv medlem
Privateer 141
Har betalt för en i dagarna...

Privateer 141 Complete Bike
P4 / Raw
Pre-order - Jan Wk 4
36 859 kr inkl. moms och frakt

Priset är sjukt bra sett till kitet tycker jag. Performance Elite på dämpningen etc.

TMA-1

Medlem
Privateer 141
Tror dom precis höjde priset, så nu hade den gått för 40 847kr ink.frakt.
Fan, jag som funderade lite på den men att den var och pressade gränsen på min budget. Nu får jag nog tänka bort den.
Är rädd att det blir så överallt nu att priserna kommer gå upp för att tillgången liten och efterfrågan så enorm :confused:

UprightCitizen

Aktiv medlem
Privateer 141
Tror dom precis höjde priset, så nu hade den gått för 40 847kr ink.frakt.
Fan, jag som funderade lite på den men att den var och pressade gränsen på min budget. Nu får jag nog tänka bort den.
Är rädd att det blir så överallt nu att priserna kommer gå upp för att tillgången liten och efterfrågan så enorm :confused:
Är inte nya commencal meta tr väldigt lik fast billigare? Kan ju vara ett elternativ isf

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer