Pro-Form Tour de France Centennial bra eller anus?

Selast

Ny medlem
Såg i dagens XXL blad att dom rear ut en för mig helt okänd träningscykel: https://www.proform.com/exercise-bikes/tour-de-france-2-bike Jag tycker den verkar kompetent och kanske kan öka motivationen till den urtrista vinterträningen. Är det någon som har erfarenhet av den? Jag har en Elite Real Tour som jag lessnat på totalt så jag vet att det finns VR trainers men det rockar inte min värld längre tyvärr. Tack på förhand!

Läste om den eller något liknande i någon cykeltidning.
Den kan luta.
Oklart vad som är bra med det.
Den är dyr.
Vilket ju alltid är bra i cykelsammanhang.

Fånigt om du frågar mig.
Inomhus cykling bygger ju på att bita ihop och komma igen.
Mer motstånd = jobbigare.
Hur enkelt som helst.

Kanske att den är tänkt för Amerikaner som är rädda för att cykla utomhus?
Dvs. inte tänkt som komplement utan som ersättning.
En tanke bara.

Jag säger anus. Enbart baserat på att saker brandade med den sjukt fula TdF loggan brukar vara crap.

EDIT: Tog mej tid att titta på specen iställe för att enbart göra mig lustig. Det stora problemet med den är ju att den inte verkar kommunicera sin data på nåt vettigt sätt. Ingen ANT+ eller BT Smart nånstans. Ingen .FIT eller .TCX så långt ögat kan nå. Dvs: Du är hänvsisad till ProForm's mjukvara för träning och analys. Känns sådär.

Sen är den här detaljen i specifikationen lite lustig:
California Prop 65 Warning: This product contains one or more chemicals known to the State of California to cause cancer, birth defects, and other reproductive harm.

Så även efter djupare analys: Anus!

Senast ändrad:
bompet sa:
Jag säger anus. Enbart baserat på att saker brandade med den sjukt fula TdF loggan brukar vara crap.

EDIT: Tog mej tid att titta på specen iställe för att enbart göra mig lustig. Det stora problemet med den är ju att den inte verkar kommunicera sin data på nåt vettigt sätt. Ingen ANT+ eller BT Smart nånstans. Ingen .FIT eller .TCX så långt ögat kan nå. Dvs: Du är hänvsisad till ProForm's mjukvara för träning och analys. Känns sådär.

Sen är den här detaljen i specifikationen lite lustig:
California Prop 65 Warning: This product contains one or more chemicals known to the State of California to cause cancer, birth defects, and other reproductive harm.

Så även efter djupare analys: Anus!
Helt enig med dig om TdF loggan och reagerade även på att den verkade ha något helt eget system för datatrafik så tex Zwift lär inte funka. Sen blir jag inte klok på vilket motstånd den egentligen kan leverera, det ser jag inge uppgift om alls.

Ja ja får kanske leta vidare då.

Tillbaka
Topp