Problem med BOS Deville

xyz-saft

Aktiv medlem
Problem med BOS Deville
Hej,

Har problem med min Deville, det är en 140 TRC. Cykeln har stått ett tag och när jag skulle ut idag så kändes gaffel väldigt hård, sjönk nästan ingenting när jag satte mig på cykeln. Testade att släppa ur all luft ur den men den sjönk fortfarande inte ihop, de gånger jag gjort det tidigare så har den sjunkit ner i bottenläge. Det är som att det är tryck kvar i den, trots att så inte är fallet.

Tänkte att det kanske var tryck kvar i negativa kammaren och försökte jämna ut detta genom att pumpa i översta delen av slaget, successivt öka trycket och göra om och sedan göra samma sak fast sänka trycket. Inte heller detta hjälpte.

Vad kan vara fel, och hur åtgärdar jag det? Vågar inte cykla fören jag löst det och det suger med tanke på vädret ute!

/Johan

Problem med BOS Deville
Tråkigt, kanske kan det vara nått knas med TRC grejjen. Jag skulle ha öppnat "toppen" på dämparsidan för att se vilken ben som är orsaken.

Problem med BOS Deville
Jag har tänkt den tanken också. Dock rädd för att öppna när det fortfarande känns som att det är tryck i den. Rädd att nått ska flyga all världens väg eller att gängorna ska gå åt helvete eller så. Just nu har jag släppt ut allt tryck och ska låta den stå över natten och se om det händer något.

Jag har testat att skruva på retur och kopressionsdämpning och inställningarna verkar bete sig som de ska, så det lutar åt att det är något med vänstra benet (det med TRC-enheten i).

Problem med BOS Deville
Hur går det med den? Känns ju lite läskigt att öppna om den är stum. Du kanske kan snacka med alpineselection, de ska ju tydligen sköta servicen av bos i sverige.

Problem med BOS Deville
Det har gått lite framåt och mycket bakåt känns det som. Hittade en tråd där dom tipsade om att peta ner ett buntband mellan innerbenet och packboxen på vänsterbenet för att på så sätt släppa ut trycket bakvägen, och det verkade fungera. Gaffeln betedde sig bättre i alla fall. Började försöka höja trycket successivt och jämna ut trycket allt eftersom. Fungerar väl bättre men inte bra. Ska försöka få iväg ett mail till stället jag köpte den ifrån och se om det går att lösa på något sätt. Hade ju helst sluppit att skicka iväg den nu men är det vad som måste göras så har jag ju inget val.

Ska kolla med alpineselection också, bra tips!

Problem med BOS Deville
Efter många om och men fick min gaffel åka tillbaks till Tyskland idag så dom får kolla på den, för jag fick ingen ordning på den. Bara att hoppas på att det löser sig snabbt och att jag får tillbaks den, för att vara cykellös i det här vädret är tråkigt. Men kontakten har fungerat bra med butiken i alla fall.

Fick också kontakt med alpineselection så det får bli nödlösningen. Men hade varit riktigt surt att betala för att få en gaffel fixad som man inte har gjort sönder själv, eller inte ens cyklat med särskilt mycket!

Problem med BOS Deville
Tror inte att du behöver oroa dig då. Från det jag har läst (det börjar bli en del vid det här laget, ville inte skicka iväg gaffeln) så verkar det vara gafflar med TRC som strular. Lite surt med tanke på att jag egentligen tänkt köpa en utan TRC men gick på den som var billigast(!) när jag skulle beställa och då fick det bli den med.

Tillbaka
Topp