problem med fram dämpare

pocke

Aktiv medlem
problem med fram dämpare
hej köpte mig en gaffel pump och skulle pumpa min dämpare... fibbla de massa med detta och råkade tömma dämparn på luft så nu behöver jag verkligen pumpa den men ventilen vill inte släppa in någon luft... någon som har någon smart ide?

problem med fram dämpare
Typ såhär är principen:

D1A46E5F-4482-4C45-98CA-03CE85EE83E5.gif

problem med fram dämpare
yes min ser lite annorlunda ut men principen är samma.
har en sån variant o gör som snubben i videon säger är som att den inte trycker till pinnen. Kan man sabba något genom att släppa ut för mycket luft ur gafflen? den funkade en gång typ sen skulle jag skruva ur den då släppte den ut typ alla luft ur min gaffel. O nu kan jag inte pumpa in igen

Senast ändrad:
problem med fram dämpare
Nä du har inte skadat nåt.

Men du gängar först dit den nedre delen (den övre är då utgängad) för att sen gänga ner den övre?

Är det stumt eller pyser det nånstans? Du råkar inte hålla inne ”bleed” knappen på pumpen?

problem med fram dämpare
Det är inget som går sönder för att du släpper ut luften.
Du kanske inte skruvat på pumpen hela vägen in så att ventilen öppnas?

problem med fram dämpare
Den är stum de är som att ventilen inte är öppen trycket går upp direkt men ingen luft kommer in i dämparen.

Jepp gör som du säger först den nedre sen den övre som ska tryck till pinnen så ventilen öppnas.

Blev nu lite nojjig om det är för att jag råkat släppa ut all luft ur dämparn att de skulle bli något knas med den? tack för svaren föresten :) känner mig som en idiot testar samma grej hundra gånger med samma resultat.

problem med fram dämpare
ah ja ne tänkte att de vore konstigt om något går fel bara för man släpper ut luften. Ja skruvar på den så tajt jag bara kan. borde kanske prova med en annan gaffel pump.

problem med fram dämpare
Om du bara pumpar i luften , dvs inget skruvat på gaffeln , kommer det luft då?

Kan ju vara så att den pumpen du har är defekt.

Hade du skruvat in den röda när du testa första gången (och då dumpade all luft)?

problem med fram dämpare
nu provade jag samma sak som jag gjort hundra gånger o nu funka det. Blir knäpp de måste vara pinnen som ska tryck till ventilen som knappt når ner om ni fattar hur jag menar. tack för all hjälp!

problem med fram dämpare
occepocke sa:
nu provade jag samma sak som jag gjort hundra gånger o nu funka det. Blir knäpp de måste vara pinnen som ska tryck till ventilen som knappt når ner om ni fattar hur jag menar. tack för all hjälp!

Läste senast häromdagen om någon som filade på gängorna ytterst på pumpen för att de hade samma problem som dig.

problem med fram dämpare
tryckte med en liten skruvmejsel i pumpens munstycke på gummi tätningen vet inte om de kan varit de som gjorde att jag kunde skruva på den lite mer och att det fick pinnen att nå ner till att trycka till ventilen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp