problem med laddning Lyfco damcykel

snobish

Medlem
Köpte en begagnad damcykel lyco, som är köpt på out1 från början, 2021 års modell har rullat 10 mil som ny då den stått inomhus hela tiden, efter några mil började den stänga av sig själv, när jag undersökt detta så uppstod problemet när man körde över en ojämnhet, så jag konstaterad att elektronikboxen hade något glapp i sig. Tyvärr så tar inte out 1 det som garanti då vi köpt den begagnad.
Out1 måste vara världens sämsta på att hjälpa kunder vid problem, efter att hållt på att maila i nästan ett halvår så skickade dom en ny box, som jag givetvis fick betala själva.
När vi nu bytt den så fungerar cykeln men den tar inte laddning, batteriet var halv fullt efter bytet av elektronik-boxen och när man kopplar på laddaren så står den på grönt direkt alltså den tror den är full laddad, jag cyklade med den så batteriet är nu nere på en grön plutt men den tar fortfarande inte laddning. Laddaren ger 42 volt som den ska, någon iden vad man kan göra?

kolla om säkringen till laddporten i batteriet är hel de flesta batterier har en säkring på utgående port o en på laddport

Den stora säkringen är hel, lite svårt att se om denna är hel, den sitter fast lödad, mäter man över polerna på ovansidan på den så ger det ingen signal.
20221115_214555.jpg

där ska du ha kontakt mäter du med summer ska den pipa det där är säkringen för laddporten

ja har gjort på ett par batterier så att jag lött lös den befintliga som brunnit och lött dit en säkringshållare ist så den blir utbytbar

Kolla Batteridoktorn på Youtube. Där fixar han många "kina-batterier" och bla batterier som varit så dåligt lödda att kablar släppt inne i batteripacken med likande symptom som dina.

Tillbaka
Topp