Problem med middleburn klingor, ny klinga har kommit. Nu provkörd!
Efter att rudan tagit livet av mina XT-klingor så köpte jag Middleburns "slick shift" klingor. Så jäkla nöjd med växlingsegenskaperna! Men... en otäck egenhet är att kedjan kastas av inåt (innanför lilla ringen) titt som tätt, och jag trodde det berodde på kedjespänningen alternativt kedjelinjen, men nu börjar jag tro att det kanske har nåt att göra med designen på tänderna eller nåt...
Är det nån annan som kör på Middleburnklingor och har liknande problem? Problemen inträffar vanligtvis i stök och murphys lag dikterar ju att det garanterat händer när man trycker på som fan vilket i sin tur medför ont i knän, pung mm. Jag har skickar mail till Middleburn också...
Kolla på bilden så ser ni att det "fattas" tänder, antar att detta i kombination med ramperna på baksidan är det som utgör konceptet "slick shift"
Är det nån annan som kör på Middleburnklingor och har liknande problem? Problemen inträffar vanligtvis i stök och murphys lag dikterar ju att det garanterat händer när man trycker på som fan vilket i sin tur medför ont i knän, pung mm. Jag har skickar mail till Middleburn också...
Kolla på bilden så ser ni att det "fattas" tänder, antar att detta i kombination med ramperna på baksidan är det som utgör konceptet "slick shift"
Senast redigerad av en moderator: