Provcykla Specialized Enduro

• Trådstartare Trådstartare nl
  • Start datum Start datum

nl

Ny medlem
Hej

Jag funderar på att köpa en Specialized Enduro 08, problemet är bara att jag skulle vilja provcykla den innan jag köper den. Så om du bor i Stockholmsområdet och äger en nyare Enduro och skulle kunna tänka låna ut den för en kort testtur hör av dig. (Självklart fixar jag så att du inte skall vara rädd att jag drar iväg med din cykel)

Ps. vist är det bra att kunna köpa saker från nätet, men det är lite jobbigt med näthandel när man vill testa något innan man köper det... vad ska man göra?

nl skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> Jag funderar på att köpa en Specialized Enduro
> 08, problemet är bara att jag skulle vilja
> provcykla den innan jag köper den. Så om du bor
> i Stockholmsområdet och äger en nyare Enduro och
> skulle kunna tänka låna ut den för en kort
> testtur hör av dig. (Självklart fixar jag så
> att du inte skall vara rädd att jag drar iväg
> med din cykel)
>
> Ps. vist är det bra att kunna köpa saker från
> nätet, men det är lite jobbigt med näthandel
> när man vill testa något innan man köper det...
> vad ska man göra?

Köpa från butik i Sverige? :)

Senast redigerad av en moderator:
Problemet är att jag inte hittat en butik närmare än Myresjö (350km) som har en på lager, annars hade det inte varit ett problem. (Dessutom har jag ingen bil... )

Men ta en buss dit provcykla å säg att du skall fundera. Beställ sedan från nätet. Så gör väl alla nuförtiden?

Å LBS:erna står där med sina lager, sin personal och sin kunskap...

En av killarna som jobbar på Sportson på Södermalm har en Enduro i storlek Small. Kommer inte ihåg vad han heter, men han jobbar i verkstaden. Han funderar dessutom på att sälja den. Hade jag bara pengar så hade jag slagit till.

twinzer: Tack för tipset!

Albion: Att testcykla en large är kanske inte optimalt, men innan slutet kanske det är det bästa jag kan få tag på.

Tillbaka
Topp