pulsklockor

pulsklockor
Troligen batterierna som börjar bli dåliga ja.
Testa att slicka/hälla vatten på bandets receptorer.

Om du känner någon med ett Polarband så låna det och testa, annars är det nog nytt som gäller. (Har du ett wearlink så kan du byta batteri själv, annars så är de tätade och du bör ta med ditt gamla till butiken och få ut pant för det.

Klockan bör få batteriet utbytt av en Polar-auktoriserad urmakare eller hos Polar, då får du packningen utbytt och klockan trycktestad så den inte läcker.

pulsklockor
det kan vara batteriet men då måste du tränat fett mycket om batteriet redan börjat lagga. Haft mina Sigma i flera år utan att behöva byta. men det är Sigma det. Hade F6 å F11 förrut innan min hund tuggade upp sändarbältet. Fick också upp 00 men det berodde på att jag befann mig under kraftledningar som kan störa signalen osv osv. Även radiovågor kan störa frekvensen. Nya Polar har ju kodade band vilket ska underlätta för eventuellastörningar. men det kan fortfarande uppstå. Är det sådana störningar brukar det blinka 00 å pipa lite. Sedan kommer plsen tillbaka. Tiden kan variera frn enstaka sekunder till några minuter. Då kan du prova att sätta klockan mot bandet så den enklare hittar signalen.

Fortsätter det så gå tillbaka till butiken å be dem fixa eller se över den.

det borde ju gå på garantin.

/B

pulsklockor
Jag hade tänkt att åka in till team sportia där jag hade köpt så får dom ta en titt på den,men ska först testa lite förslag som ni gav mej tackar så mycket för svaren //Andreas//

pulsklockor
Kolla att det inte har torkat in svett (salt) på knapparna som du spänner fast det med. Om det inte blir kontakt där får du ingen signal.

pulsklockor
Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> det kan vara batteriet men då måste du tränat
> fett mycket om batteriet redan börjat lagga. Haft
> mina Sigma i flera år utan att behöva byta. men
> det är Sigma det.

kan ju bero på om den legat länge på butikens hylla me.

pulsklockor
Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> Bang skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > det kan vara batteriet men då måste du
> tränat
> > fett mycket om batteriet redan börjat lagga.
> Haft
> > mina Sigma i flera år utan att behöva byta.
> men
> > det är Sigma det.
>
> kan ju bero på om den legat länge på butikens
> hylla me.

I concur.

pulsklockor
Hej, jag har haft Polar i några år. Det har blivit flera byten av pulsband. Det blir lätt att det ärgar i tryck-knapparna. Då måste man antingen få bort med sprit eller annat - men det bästa är nog helt enkelt att byta.

Sist bytte jag till den senaste varianten av pulsband. du drar först på dig bandet sen kan du trycka fast sändaren när bandet sitter på plats. Denna variant verkar vara den driftsäkraste hittills.

Mitt tips är att byta till ett sådant.

Tillbaka
Topp