jonte987
Aktiv medlem
Punka hela tiden vid drop
Ja, tydligen inte om vi ska tro på ovanman kan förmoda att det är tänket. men först nedåt 1,2 bar och tvåtumsdäck med en 50 kg åkare blir det en faktor att räkna med.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, tydligen inte om vi ska tro på ovanman kan förmoda att det är tänket. men först nedåt 1,2 bar och tvåtumsdäck med en 50 kg åkare blir det en faktor att räkna med.
man kan förmoda att det är tänket. men först nedåt 1,2 bar och tvåtumsdäck med en 50 kg åkare blir det en faktor att räkna med.
Det var ungefär 1,2 bar när jag pumpade på känsla.man kan förmoda att det är tänket. men först nedåt 1,2 bar och tvåtumsdäck med en 50 kg åkare blir det en faktor att räkna med.
QR? Det är 26" x 2.25Det är ju ett 26" hjul vi snackar om, med QR? Bara att kosta på ett nytt hjul med däck som håller måttet, om han ska behålla intresset.
GARANTERAT finns det entusiaster lokalt som kan lösa det åt er, t ex en cykelklubb med andra pappor. :)
Alltså du menar som en extra beklädnad, för att I praktiken göra slanggodset dubbelt så tjockt?1. Klipp upp en gammal slang utvändigt klipp bort ventilen .
[...] uppklippta slangen så går det lättare att montera.
Det var ungefär 1,2 bar när jag pumpade på känsla
Så kallad quick release 135x5 mm axel, ej 12 mm genomgående axel (oftast 142 eller 148 mm).QR? Det är 26" x 2.25
3-3,5bar i däcken för barn på 50kg? Stackars ungar.
Jag har läst tråden. Jag kör med slang sedan ett par månader (lång historia), jag väger 85kg och kör med ca 2,0bar (ca 0,4-0,2 högre än när jag kör tubeless), jag droppar med hyfsad teknik oftast. Stackars barn.Har du läst tråden? Vi pratar drop med slang här. Min son kör kring 1,5 bar på sin MTB, med tubeless, och då kör han riktigt hård i stök.
Ingen finess här :)Rent krasst kan vi konstatera kassa däck på TS cykel. Vi vet heller inget om barnets teknik. Fälgkantens utformning kan också bidra. Samt slangarnas kvalitet.
Ska det droppas till platt med mer eller mindre teknisk finess är det bara att dra på med ordentliga däck och slangar.
Man behöver absolut inte tubeless för att kunna droppa.
Helt rätt tänkt man slipper att slangen kläms mellan däck och fälg det är vad som händer i din sons fall .Alltså du menar som en extra beklädnad, för att I praktiken göra slanggodset dubbelt så tjockt?
Nu kommer massa bilder.
Det egentliga hålet:
Visa bilaga 798102
Andra sidan mot fälgen, inget hål, men ändå skada:
Visa bilaga 798103