MiniGordini
Aktiv medlem
Punkteringsproblem Roval CL50
Jag har trampat 115 mil på min Venge hittills i år, under den tiden har jag haft (om jag räknat rätt) 7-8 punkteringar.
Hittills punkterat nya Schwalbe Pro One TLE, Conti GP 5000 S TR och nu senast de aningen grövre Pirelli P-Zero Race TLR Speedcore.
Jag har kört slanglöst med Schwalbe och Conti. Pirellin provade jag slanglöst med Vittoria Inserts - fick explosionspunka på Siljan Runt och både däck och korv hoppade av ?
Sedan körde jag Pirelli däcken igår med slang och fick två punkor till.
Både schwalbe och Conti däcken läckte genom slitbanan, oklart om de fått skador när jag rullat tomt några meter innan jag fått stopp.
De senaste pirellidäcket har inte en tillstymmelse till skador nånstans.
Jag är tung, mellan 85-88kg som oftast, jag vet att de är tunna däck.
Enbart punkor bak.
Jag har kört slanglöst ett antal år och tror mig veta hur man monterar däck rätt.
Idag slet jag bort originaltejpen från hjulet. Tejpen har aldrig läckt eller blivit skadad.
Under tejpen ser jag något som ser ut som sprickor mellan ekerhålen, men de känns inte när man drar fingrarna över "sprickorna".
Så här kommer min första fråga egentligen:
Brukar fälgbanan se ut så här?
Hittills punkterat nya Schwalbe Pro One TLE, Conti GP 5000 S TR och nu senast de aningen grövre Pirelli P-Zero Race TLR Speedcore.
Jag har kört slanglöst med Schwalbe och Conti. Pirellin provade jag slanglöst med Vittoria Inserts - fick explosionspunka på Siljan Runt och både däck och korv hoppade av ?
Sedan körde jag Pirelli däcken igår med slang och fick två punkor till.
Både schwalbe och Conti däcken läckte genom slitbanan, oklart om de fått skador när jag rullat tomt några meter innan jag fått stopp.
De senaste pirellidäcket har inte en tillstymmelse till skador nånstans.
Jag är tung, mellan 85-88kg som oftast, jag vet att de är tunna däck.
Enbart punkor bak.
Jag har kört slanglöst ett antal år och tror mig veta hur man monterar däck rätt.
Idag slet jag bort originaltejpen från hjulet. Tejpen har aldrig läckt eller blivit skadad.
Under tejpen ser jag något som ser ut som sprickor mellan ekerhålen, men de känns inte när man drar fingrarna över "sprickorna".
Så här kommer min första fråga egentligen:
Brukar fälgbanan se ut så här?