Race across America 2015

Race across America 2015
Gregers tid vid TS47 har äntligen dykt upp, 10:17:07. Han är där 1:53 före Gunnars TS47-tid. Dock har han 266 miles därifrån medan Gunnar bara hade 245 miles till målet.

Race across America 2015
Greger är därmed ett par timmar före de närmast jagande (Burgess och Rubino) vid TS47. Upp till Bermudez närmast framför är det dock 7 timmar, så placeringsmässigt får nog Greger rikta in sig på att försvara sig.

Race across America 2015
Har en känsla av att placeringen inte spelar så stor roll för Greger nu.
När man kommit så här långt vill man bara att det ska ta slut.
Han kom till Cumberland TS48 för ett tag sedan och har nu 35 mil kvar.

Senast ändrad:
Race across America 2015
Gunnar O. skrev:
-------------------------------------------------------
> Har en känsla av att placeringen inte spelar så
> stor roll för Greger nu.
> När man kommit så här långt vill man bara att
> det ska ta slut.
> Han kom till Cumberland TS48 för ett tag sedan
> och har nu 35 mil kvar.

Nej, men det hindrar ju inte att en internetcyklist kan få studera utvecklingen placeringsmässigt. ;-)

Race across America 2015
Vid TS48, som är belägen lila långt från mål som 2012 är Greger nu 52 min efter Gunnars passertid. Han är vidare 1:32 före Rubino och 1:45 före Burgess. Avståndet framåt till Bermudez är 4:21.

Senast ändrad:
Race across America 2015
GoranS skrev:
> Gunnar O. skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har en känsla av att placeringen inte spelar
> så
> > stor roll för Greger nu.
> > När man kommit så här långt vill man bara
> att
> > det ska ta slut.
> > Han kom till Cumberland TS48 för ett tag
> sedan
> > och har nu 35 mil kvar.
>
> Nej, men det hindrar ju inte att en
> internetcyklist kan få studera utvecklingen
> placeringsmässigt. ;-)

Absolut, du gör ju ett jättejobb med att rapportera från tävlingen. Det är väldigt intressant att följa.

Det är också otroligt intressant att följa med på live tracking när man ser platser, berg eller vägkorsningar på kartan och man vet hur det ser ut där i verkligheten. Det är verkligen fascinerande.

När jag körde 2012 fanns ingen live tracking. Vi fick förlita oss till RAAM's hemsida för att se passertider för de olika kontrollerna.

Race across America 2015
En 20-milare kvar för Greger.

Vet hur han känner sig nu. Varenda cell i kroppen protesterar och vill ha vila. Men det enda han kan göra är att fortsätta fram till mållinjen.

Race across America 2015
Greger passerade vid halv sex i morse svensk tid TS50 på 11:07:59 och var med det 36 min snabbare än Rubino. Gunnars tid vid TS50 var 11:06:01 och från TS50 är avståndet i år såväl som 2012 131,6 miles. Burgess har inte dykt upp på leaderboarden ännu för TS50, men var vid TS49 1:12 efter Greger.

Edit: TS-typo

Senast ändrad:
Race across America 2015
Gunnar O. skrev:
> När jag körde 2012 fanns ingen live tracking. Vi
> fick förlita oss till RAAM's hemsida för att se
> passertider för de olika kontrollerna.

Att behöva klara sig utan trackingfunktionen som jag är tvungen att göra nu är verkligen en flashback av hur det var att följa din framfart 2012 via en leaderboard med halvtaskig uppdatering. Minns att det var vid något tillfälle vi nästan hade gett upp hoppet om att du skulle greja repet vid TS35 för det tog sådan enorm tid från en TS-passage till nästa och sen dök två TS-passager upp i stort sett samtidigt och förtvivlan byttes omedelbart ut mot hopp.

Så även om jag gillar trackingen så fanns det en primitiv charm när det bara gick att följa loppet via leaderboarden. Just osäkerheten bidrar till att höja spänningen.

Race across America 2015
Deitchman kom vid halv fyra sv tid till mål som tvåa bland damerna. Då Roche-Wallace bröt efter TS44 är det därmed bara Pillinger kvar bland damerna. Senaste passering på henne var vid TS48 för en knapp timme sedan.

Race across America 2015
Bland herrarna har Manzanini kommit i mål på en 10:e plats. Näste man in bör bli Hoffman som passerade TS52 06:17 i morse svensk tid. Han bör därmed vara i mål om ca en timme. Därefter ska vi ha Bermudez och sen Greger (eller Rubino om han lyckas ta sig förbi Greger som han vid TS50 låg 24 minuter efter på vägen).

Burgess är nu inrapporterad vid TS50 och han ligger då 2:33 efter Greger. Min gissning är att det kan slå lite hur som helst mellan Greger, Rubino och Burgess då det är oklart hur mycket mer stopptid de kommer att ha innan det är dags för målgång. Ev har Burgess tagit sitt sista stopp och att det var det som gjorde att han tappade lite. Om Greger och Rubino fortfarande har ett stopp kvar så finns kanske chansen för Burgess att passera dom.

Race across America 2015
Det här formatet på sportreferat som levereras av er är fantastiskt trivsamt. Faktabaserad kvalitet utan att det blir så där hysteriskt som det lätt blir när möjligheterna tar överhanden. Jag tackar ödmjukast för att få bli bjuden på denna annorlunda resa.

Race across America 2015
Gunnar O. skrev:
> Nu går det snabbt.

Vad är det för app?
Förvisso gör ni - Gunnar och GoranS mfl - ett fantastiskt jobb med att kommentera tävlingen, men på festen i eftermiddag hade det varit smutt med en app. Bara så att man inte blir anklagad för att vara osocial när man kollar på Happy hela tiden B-)

Heja Greger. Fantastiskt kämpat!

Race across America 2015
Sista solocyklisten på banan är åldermannen Talabardon som passerat TS46 på 11:06:34. Om man tittar på vad senast inkomna cyklist, Manzanini, tog på sig från TS46 till mål så var det 1:07:23. Det innebär att Talanardon har råd att vara 7:03 långsammare än landsmannen på de sista ca 51 milen om han ska greja maxtiden på 12:21:00

Race across America 2015
Mikva skrev:
> Gunnar O. skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu går det snabbt.
>
> Vad är det för app?
> Förvisso gör ni - Gunnar och GoranS mfl - ett
> fantastiskt jobb med att kommentera tävlingen,
> men på festen i eftermiddag hade det varit smutt
> med en app. Bara så att man inte blir anklagad
> för att vara osocial när man kollar på Happy
> hela tiden B-)
>
> Heja Greger. Fantastiskt kämpat!

Fest?! Snacka om felprioritering att tacka ja till den när den tredje svensken i världshistorien är på väg att bli official finisher i soloklasserna på RAAM. ;-)

Skämt åsido, jag överlåter åt ngn annan att besvara app-frågan då jag kör via hemsidan.

Race across America 2015
Appen:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    106 KB · Besök: 38
Race across America 2015
Snart framme :)

Jävlar vad grymma de är, allihopa.

Bra att du skött uppdateringarna gorans som vanligt. Chillat utrikes i några dagar så haft det sådär med internät.

Race across America 2015
Nu är Greger i Hanover TS51.
Han har nu fyra timmar på sig till nästa cut off i Mt. Airy. Dit är det 58,8 km.
Det ska nog gå bra det här. Men inte blir det mycket tidsmarginal.

Hejja Greger. Dags att spurta.

Race across America 2015
Gunnar O. skrev:
> Nu är Greger i Hanover TS51.
> Han har nu fyra timmar på sig till nästa cut off
> i Mt. Airy. Dit är det 58,8 km.
> Det ska nog gå bra det här. Men inte blir det
> mycket tidsmarginal.
>
> Hejja Greger. Dags att spurta.

Hmmm. Lite konstigt med info angående cut off på RAAM's hemsida. Cut off i Mt. Airy är i alla fall 283 timmar. Vilket betyder att Greger då bör ha 5 timmar 43 minuter på sig till Mt. Airy.
Han rapporterades ju in vid TS51 i Hanover 11:13:17

Race across America 2015
De tre herrar som inte nått TS51 ännu bör få besvärligt att nå TS52 innan repet dras där runt halv fyra svensk tid. Är 37 miles, men det är ingen även åkare som Zotter höll på närmare två och en halv timme för att klara av den.

Race across America 2015
Gregers FB-sida uppdaterades för en timme sen med en bild av en cyklist i regn och en bildtext som sa att det var 13 mil kvar. Då TS52 ligger med ca 88 km kvar skulle det innebära att han hade 42 km att göra på knappt två och en halv timme. Inga jättemarginaler, men det bör gå.

Race across America 2015
GoranS skrev:
> Fest?! Snacka om felprioritering att tacka ja till
> den när den tredje svensken i världshistorien
> är på väg att bli official finisher i
> soloklasserna på RAAM. ;-)
>
Jag vet. Men till mitt försvar kan jag meddela att jag cyklar till festen.

Race across America 2015
Meh, typisk randocyklister. Varför ta den långa vägen när det är kortare mellan LA och Houston? Nåja. Grymt impad och härligt kämpat Greger!

Tillbaka
Topp