Race Around Denmark (RAD) - 2022

Raemoe

Aktiv medlem
Usch, nästan alla höjdmeter kommer mot slutet när de är som mest trötta. Lite oklart vad det är för underlag, men från galleriet ser det ut att vara främst asfalt och lite fingrus?

GoranS

Aktiv medlem
Förvånansvärt sammanhållet startfält tycker jag. Den som hunnit längst har kommit 467 km och den som kommit kortast har avverkat 401 km. Tycker det brukar vara större spridning vid långcykling.

GoranS

Aktiv medlem
Om jag tolkar grafiken rätt är det skifte på andra plats. Rosén-Lindholm verkar ha tagit en paus efter knappt 67 mil medan Andersson förefaller fortsätta. Fram till ledaren, som också förefaller ha pausat är det 7 mil.

GoranS

Aktiv medlem
Blir mer utspritt med tiden men inga jätteluckor.

Polacek i täten har hunnit 135 mil
Andersson på 2:a plats med 128 mil
Rosén-Lidholm som 3:a med 121 mil
Danskt på 4:e plats genom Andersen med 117 mil
Friborg är 5:a med 110 mil

I duo-klassen har Millertson och Andreasson hunnit 112 mil.

Raemoe

Aktiv medlem
Det vore intressant om trackingen visade rullsnitt och stopptider. Är Polacek först för att han cyklar snabbare eller vilar mindre än övriga?

Raemoe

Aktiv medlem

NLC

Aktiv medlem
Sjukt imponerande av alla som cyklar. Vädret har verkligen inte varit nådigt och jag blev själv rätt matt bara av att igår ta en 20-milasväng runt ett vindpinat Österlen, än mer av tanken att behöva göra den 7 ggr till!

EnPeter

Aktiv medlem
Tyvärr blev det en DNF på Andersson, några få mil före målet.
per.jpg

Så vi har en ny 2:a:
martin.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Kan vara så att han plockades av bil och fördes till målet med trackern igång, oavsiktlig fullföljning alltså.
Jo, troligen är det ju något sådant. Är ju rätt många timmar sen målgång så om de har någon som bevakar resultatuppdateringen skulle det ju funnits tid att plocka bort honom från resultatlistan.

Petert

Aktiv medlem
Strålande fint cyklat av Anna! Innan var hon lite bekymrad över ryktena om alla punkteringar som man får som för många brev på posten. Gruset, eller vad det är som är så fientligt mot däcken, fick lång näsa i alla fall. (Om arrangören inte gör en Per-grej igen...)

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Gissar på flintan i asfalten. DK är enda stället där jag fått dubbelpunktering. När det regnar reser sig stenarna och punkan är ett faktum.

Danska cyklister kör antingen med kevlarinlägg mellan slang och däck, eller med riktiga jäkla tråkdäck, typ Schwalbe Durano Plus… om de inte kör slanglöst såklart.

Topp