Racepack - är det bra?
Hej hallå.
Vid senaste äventyret såg jag fler och fler som använde "race packs". Eller ryggsäckar, camelbacks, hydration vest eller vilket ord ska vi använda?
Vad tycker vi om det?
Under den tid jag har cyklat så har fokus alltid varit att ta bort vikt från ryggen. Jag försöker tom ha fickorna tomma så jag kan fylla på dem på vägen.
Är inte risken att man belastar ryggen extra? Att det blir ökat tryck på sadeln?
Jag ser fördelar.
Enklare att dricka om det är knölig terräng.
Skönt att ta med sig in i butiker om man har värdesakerna packade i den och slippa plocka från cykeln.
Behovet av reflexväst försvinner (om man köper en variant med reflex/hiviz).
Lite extra packutrymme.
Vad är er åsikt?
Och då tänker jag på utmaningar som sträcker sig över flera dagar.
www.albioncycling.com
https://www.apidura.com/shop/racing-hydration-vest/
eu.restrap.com
Vid senaste äventyret såg jag fler och fler som använde "race packs". Eller ryggsäckar, camelbacks, hydration vest eller vilket ord ska vi använda?
Vad tycker vi om det?
Under den tid jag har cyklat så har fokus alltid varit att ta bort vikt från ryggen. Jag försöker tom ha fickorna tomma så jag kan fylla på dem på vägen.
Är inte risken att man belastar ryggen extra? Att det blir ökat tryck på sadeln?
Jag ser fördelar.
Enklare att dricka om det är knölig terräng.
Skönt att ta med sig in i butiker om man har värdesakerna packade i den och slippa plocka från cykeln.
Behovet av reflexväst försvinner (om man köper en variant med reflex/hiviz).
Lite extra packutrymme.
Vad är er åsikt?
Och då tänker jag på utmaningar som sträcker sig över flera dagar.
Visibility Cargo Vest (Hi-Vis Orange/Reflective) | Albion
Created to meet the need we believe existed for a cycling visibility product for long distance riding with more functionality than what was previously available. The Visibility Cargo Vest combines 360 degree, high strength reflectivity with load-carrying capacity in a lightweight, comfortable...
Race Hydration Vest
Introducing our Race Hydration Vest, a comfortable and practical way to carry fluids and nutrition while riding long distances or out into the unknown.Made with a focus on functionality, the Race Hydration Vest is designed specifically around fuelling on the bike. The high placement on the back...
eu.restrap.com