Racerram

d_anders

Aktiv medlem
Racerram
Hej!
Är på jakt efter en skapligt lätt och billig begagnad ram men är på väg att ge upp, utbudet är minimalt. Har därför börjat fundera på att antingen köpa en ram via ebay/ali eller köpa en caad8 claris från rutland på rea för 4000kr och endast behålla gaffel, ram och eventuellt vevparti. Jag tror caad8-ramen är ok och väger ca 1500g + 600g för ram + gaffel (alurör, kolfiberben).

Har ni några tips på andra skapliga ramar som sitter på billiga cyklar?

Racerram
Kollat på planet x? Deras nya aluram är faktiskt väldans snygg. 225 engelska pund inkl bromsar, styrlager, sadelstolpe med mera.

Racerram
Jag köpte ett Cinelli Experience ramset till min fru på Evans cycles för ca 3000 kr vid jul, vet ej om priset fortfarande gäller. Den ser ut såhär i lite lite halvt monterad skick. Aluminium med kolfibergaffel (gaffelrör i alu). Väldigt aptitlig till utseendet tycker jag!

Bilagor

• WP_20170127_11_58_52_Pro.jpg
    WP_20170127_11_58_52_Pro.jpg
    255.7 KB · Besök: 18
Racerram
LFE sa:
Jag köpte ett Cinelli Experience ramset till min fru på Evans cycles för ca 3000 kr vid jul, vet ej om priset fortfarande gäller. Den ser ut såhär i lite lite halvt monterad skick. Aluminium med kolfibergaffel (gaffelrör i alu). Väldigt aptitlig till utseendet tycker jag!

Snygg! Men inte kan du väl ha dedastyre och sadelstolpe på en cinelliram??? Då ska det ju vara cinelli styre och sadelstolpe vetja,

Racerram
LFE sa:

Det hör till ovanligheterna tycker jag, men det var snyggt med vit stam/stolpe på cykeln!

Tillbaka
Topp