Råd angående köp av enduro mtb

DunderMkn

Medlem
Hej, ny medlem här som söker råd av alla rutinerade rävar här.

Har fått möjlighet att köpa en enduro mtb som återföräljs efter ett försäkringsärende där det påstods att det fanns nån skada.

Har inte alla specifikationer på den så kanske svårt att avgöra värde osv

Transistion Patrol size medium 27.5
Verkar som lite delar är utbytta men har inte så bra koll vad den såldes med orginal.

Hade ni vågat köpa en cykel som är reklamerad pga skada, säljaren har gått igenom den å hittar inget fel. Nån bult som var runddragen typ.

Jag är 184 lång, kommer ramen kännas för liten? Hann bara prov cykla i typ 10 sek iklädd blåställ och stålhetta så inte de bästa förutsättningarna.

Bifogar bilder, vad hade ni betalat?

Bilagor

• IMG_1481[1].JPG
    IMG_1481[1].JPG
    1.1 MB · Besök: 279
  • IMG_1482[1].JPG
    IMG_1482[1].JPG
    586.4 KB · Besök: 265
  • IMG_1483[1].JPG
    IMG_1483[1].JPG
    650.4 KB · Besök: 246
  • IMG_1485[1].JPG
    IMG_1485[1].JPG
    916.9 KB · Besök: 260
Det där är min gamla cykel. Hade den bak på bilen när jag sladdade in i en mur. Anledningen till att försäkringsbolaget löste inte den var dels för att det var märke på ramen men också för att det knakade när man tryckte ner cykeln. Allt annat är som nytt och har inte gått många mil. Jag personligen skulle inte köra med den ramen om jag var du.

Har fått möjlighet att köpa en enduro mtb som återföräljs efter ett försäkringsärende där det påstods att det fanns nån skada.

Verkar som lite delar är utbytta men har inte så bra koll vad den såldes med orginal.

Hade ni vågat köpa en cykel som är reklamerad pga skada, säljaren har gått igenom den å hittar inget fel. Nån bult som var runddragen typ.

Jag är 184 lång, kommer ramen kännas för liten? Hann bara prov cykla i typ 10 sek iklädd blåställ och stålhetta så inte de bästa förutsättningarna.

Lite vagt med info... "Påstods att det fanns nån skada" "nån bult som var runddragen typ" Låter det i dina öron rimligt att ett försäkringsbolag löser in en hoj i 45'kr-ish klassen för en runddragen bult ?!? ?

Det där är min gamla cykel. Hade den bak på bilen när jag sladdade in i en mur. Anledningen till att försäkringsbolaget löste inte den var dels för att det var märke på ramen men också för att det knakade när man tryckte ner cykeln. Allt annat är som nytt och har inte gått många mil. Jag personligen skulle inte köra med den ramen om jag var du.
Låter som att den är ramsned.

"Runddragen bult". Vilket oseriöst företag...

Här har du en bra deal på rätt storlek: https://happyride.se/annonser/transition-sentinel-gx-carbon-storlek-large.206692/

Tack för alla svar. Tanken var att jag skulle byta den mot lite arbete men det föll i sanden. Känns lika bra nu när jag sitter på mer info. Köp å sälj här känns som ett vinnnde koncept. Tack

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp