råd angående missljud

Bofinken

Medlem
råd angående missljud
Hade en kedja som gick av nyligen länka ihop den igen, sedan dess får jag ett hack var 4-5 tramptag ljudet kommer från bakväxeln. Kan bakväxeln skadats eller är kedjan stel där länken sitter som gör hackandet? Tycker inte det är särskilt stelt just där.
/mvh Noob :)
ps. upplever ett litet hack i skälva trampet med men det påverkar inte cyklandet och ju hårdare man trampar ju mindre märks det av. ds.

Senast ändrad:

Makten

Aktiv medlem
råd angående missljud
Hur länkade du ihop kedjan? Enda vettiga sättet är att ta bort de länkar där den gick av och ersätta med en snabblänk. Försöker man nita ihop den blir det bara pannkaka.

4-5 tramptag är ju i storleksordningen av ett varv på kedjan, så det borde inte vara kassetten. Då hade det hänt varje varv, och troligen bara på ett av dreven bak (om man antar att en tand är böjd eller liknande).

Bofinken

Medlem
råd angående missljud
tack för feedback :)
Satte dit en snabblänk men den kanske ändå är trögare vad vet jag, kedjan kanske blev mer skadad en vad jag tror.
aja lägger beställning på två nya kedjor lika bra byta :) mest rädd att det va bakväxeln men tycker det verkar tyda på kedja ändå. håller tummarna på det försvinner.

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
råd angående missljud
Bofinken sa:
tack för feedback :)
Satte dit en snabblänk men den kanske ändå är trögare vad vet jag, kedjan kanske blev mer skadad en vad jag tror.
aja lägger beställning på två nya kedjor lika bra byta :) mest rädd att det va bakväxeln men tycker det verkar tyda på kedja ändå. håller tummarna på det försvinner.
Det brukar inte vara någon märkbar skillnad i pris om du köper kedjan lokalt heller,om du vill ha det fixat asap. :)

Bofinken

Medlem
råd angående missljud
fick nästan 2st kmc 11delade kedjor för samma pris de ville ha i affär så valde att vänta två dagar får plocka fram löparskorna imorrn ;)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer