Råd inför köp

Alex_85

Aktiv medlem
Råd inför köp
Hej.
Ny medlem här och står inför stundande cykelbyte men skulle behöva lite input.
Min tanke vart att skaffa en domane sl 6 disc(ultegra) som åretruntcykel men var inne hos en annan lbs som erbjöd en scott cr1 30 för 12k som jag tänkte komplettera med en gravelbike för 10k också scott.
Då har jag cykel året om för vettiga pengar men känner väl ett visst motstånd mot sora och utanpåliggande vajrar som cr1an har, så frågan är ju om den kolfiberramen är vettig att uppgradera?
Slänger jag på ultegra samt finhjul på den landar den väl runt 25k beroende på hjul men är det en bra deal eller har cyklar för 25-40k med ultegra bättre ramar inom kategorin komfortracer.
En tanke är ju också att om man trivs på cykeln så är det kanske inte lönt att jaga vidare men just racern vill jag ändå ska vara bättre än cxen jag använder idag(snabbare) som är en jake the snake med 105 grupp.
Jag är en jobbpendlare med vätternrundan ambitioner och cyklar en 30mil i månaden året om.

Råd inför köp
Kan ju tillägga att jag kommer en köpa en cykel i fysisk butik av praktiska skäl, annars hade jag nog garanterat köpt en Planet x EC 130 då det är fint pris på den nu.
Ingen som äger/ägt en en cr1 10/20/30 och kan ge lite input om det något värt att investera i eller inte?

Tillbaka
Topp