Kullager_Kalle
Medlem
Råd ny drivlina runt 5000kr åt en scott aspect 750 2017
Hej,
behöver lite uppgraderingsråd. Är inte så hemma i komponenter och terminologi inom cykel/MTB. Men är rätt händig och brukar lösa mekaniska uppgifter efter ett par svordomar och lite googling ?
Har denna Scott Aspect 750 2017 som jag pendlar till jobbet med.
99spokes.com
Behöver ny drivlina. Kedjan hoppar när jag tar i på minst hälften av dreven. Precis bytt kedjan (den gick rakt av) och hoppades att det var den som var problemet. Men samma med nya kedjan. Sneglat länge på en enkelklinga fram. Och nu måste det göras (för kan inte cykla till jobb på den längre i nuvarande state).
Men är osäker på vad som är kompatibelt.
kollat på främst Shimano XT. Men spelar egentligen ingen roll, bara det är bra grejer jag kan pendla med i ett antal år framöver.
Men säg detta set:et (ex främre klinga)
www.bike-discount.de
Skulle det gå att trycka på detta på ovan cykel? Tänker kanske främst på om kassetten passar på bakhjulet? Finns det mer saker att ha i åtanke?
Har kollat upp SRAM också. Men DUB (Boost) som jag fattade det som att man måste byta ut nåt vid vevaxeln utöver kit:et: Som kanske blir lite bökigt? Och samma sak som Shimano: Passar det på cykeln? Eller kräver nytt bakdäck etc?
www.bikester.se
Tar gärna emot råd om vilken affär man ska köpa i också. Inte enbart för bästa priset, utan en bra affär jag kan lita på.
Tacksam för svar.
Mvh Vilsen pendlare :)
behöver lite uppgraderingsråd. Är inte så hemma i komponenter och terminologi inom cykel/MTB. Men är rätt händig och brukar lösa mekaniska uppgifter efter ett par svordomar och lite googling ?
Har denna Scott Aspect 750 2017 som jag pendlar till jobbet med.
2017 Scott Aspect 750 – Specs, Comparisons, Reviews – 99 Spokes
A 27.5″ aluminum frame hardtail crosscountry bike with modest components.
Behöver ny drivlina. Kedjan hoppar när jag tar i på minst hälften av dreven. Precis bytt kedjan (den gick rakt av) och hoppades att det var den som var problemet. Men samma med nya kedjan. Sneglat länge på en enkelklinga fram. Och nu måste det göras (för kan inte cykla till jobb på den längre i nuvarande state).
Men är osäker på vad som är kompatibelt.
kollat på främst Shimano XT. Men spelar egentligen ingen roll, bara det är bra grejer jag kan pendla med i ett antal år framöver.
Men säg detta set:et (ex främre klinga)
XT M8100 1x12-speed Group Clamp
Scope of delivery - Shimano XT M8100 1x12-speed Group Clamp 1 Shimano XT FC-M8100-1 12-speed Crank without Chainring (choose variant crank arm length) 1 Shimano XT SL-M8100 Clamp 12-speed Shift Lever right 1 Shimano...
www.bike-discount.de
Skulle det gå att trycka på detta på ovan cykel? Tänker kanske främst på om kassetten passar på bakhjulet? Finns det mer saker att ha i åtanke?
Har kollat upp SRAM också. Men DUB (Boost) som jag fattade det som att man måste byta ut nåt vid vevaxeln utöver kit:et: Som kanske blir lite bökigt? Och samma sak som Shimano: Passar det på cykeln? Eller kräver nytt bakdäck etc?
Sram Groupset, MTB Boost Nx Eagle
Den mekansikt styrda SRAM NX Eagle Groupset är ett komplett kit med allt du behöver för att uppgradera drivlinan på din älskade hoj och innehåller nedanstående komponenter; Vevparti: NX EAGLE Bakväxel: NX EAGLE Reglage: NX Eagle Trigger...
Tar gärna emot råd om vilken affär man ska köpa i också. Inte enbart för bästa priset, utan en bra affär jag kan lita på.
Tacksam för svar.
Mvh Vilsen pendlare :)