Råd vid köp av barnsits.

finn

Medlem
Råd vid köp av barnsits.
Jag sitter och sållar i barnsitsdjungeln med hjälp av råd och röns stora test.

Är det Hamax sleepy som är the shit?

Vad är egentligen skillnaden på sleepy och siesta?

Hur liten får småttingen vara innan man spänner fast honom i en stol? På vissa stolar står det nio månader och på andra nio kilo. Hur har ni gjort?

Barnsitsar känns för mig som en sak jag inte vill köpa begagnat med tanke på dolda förslitningsskador och liknande.

Finns säkert andra trådar om detta, men jag hittade ingen.

Tacksam för happyexpertis.

Råd vid köp av barnsits.
om du tror att ditt barn kommer somna i stolen så är det siesta som gäller. Den går att tippa bak såpass att barnet inte sover med huvudet hängandes framåt.

Råd vid köp av barnsits.
Jo han somnar jämt. Sleepy går också att tippa bakåt, men jag förstod inte riktigt skillnaden mellan de båda modellerna.

Råd vid köp av barnsits.
vi började med våran grabb när han va typ 7 månader det viktiga är ju att du har en hjälm som inte är förstor och artt han är stabil i nacken

Råd vid köp av barnsits.
så här såg det ut då
Kopiaav20070415.jpg ht=544

Råd vid köp av barnsits.
Siesta is da shit.
Den stora fördelen med siesta sitter i remmarna.
Fästet i grenen är justerbart
Y-fästet i axelremmarna är delbart så man lättare kan spänna fast barnet med hjälm och vinterkläder.
Dessutom finns det ytterligare ett höjdläge att fästa remmarna i.

//Martin

Råd vid köp av barnsits.
Hej,
"siesta is da shit" - förefaller ändå som många här på forumet har siesta som favorit.

Hursomhelst - finns det någon som har koll på det här med racerramar och barnstol? Läste i något inlägg att en cykelhandlare i stockholmstrakten hade hävdat att en normal racercykelram ej "orkar med" en barnstol.

Har själv en Trek 1500 (alu ram). Tror ni dett på något sätt skulle vara ett problem att montera hamaxen racern? vore ju olämpligt om den delade cykelglädjen renderade i delad katastrof!!

Ciao

DonC

Råd vid köp av barnsits.
Buddha, bättre argument för Siesta än så där går nog inte att åstadkomma... : )

Var köper man Siestan bäst? (dvs har någon LBS dom hemma eller är man hänvisad till Babyland/Barnsäkerhetsbutiken etc)

Råd vid köp av barnsits.
Håller på att bygga en "åka till dagis cykel" av min gamla GT (all terra, stål ram) = skum ramgeometri. Någon som vet om en Hamax Siesta skulle passa på en sådan. Måste man använda stagen som fäster i ramen eller finns det fästen för pakethållare endast?

Tillbaka
Topp