Råd vid köp av CX

Jaksan

Medlem
Råd vid köp av CX
Hej
Ja det är dags för en ny cykel men jag skulle behöva lite råd. Senast jag hade en ny cykel var sisådär 15 år sedan och då var det min far som fixade. Har rullat på begagnade cyklar sedan dess men nu lutar det åt en ny på grund av att urvalet av begagnade CX cyklar är extremt tamt. Jag behöver då en cykel som klarar allt. Den ska pendlas med varje dag i alla årstider och väder samt så om jag vill ut och köra så ska det gå hyffsat, därför jag siktar in mig på en CX. Min senaste begagnade var en halvgammal bianchi med billiga komponenter men den var riktigt kul att cykla på och var min första landsväg dock så fyller den inte riktigt mina behov. Nu till det stora kruxet jag har varit runt i nästan varenda cykelbutik i Uppsala och hittat en enda cykel som är i min storlek. Kort i rocken som man är gör det svårt att hitta en cykel som passar, ännu värre när det kommer till begagnade cyklar. Jag behöver en cykel ganska omgående.

Det är en FOCUS MARES AL COMMUTER som finns tillgänglig i Small för ca 8800 kronor. Är detta en bra cykel?
Ärligt talat så är det dyrt för mig, student som man är men går det att komma undan billigare när det gäller nytt?
Det andra alternativet är att jag köper en skitcykel och kör på tills vidare och väntar på 2018 års modeller men kan jag räkna med att det kommer något som är billigare och hur mycket "bättre" kommer en nyare modell bli?

Ursäkta längden men tack för hjläpen

https://www.focus-bikes.com/fr_en/28960-mares-al-commuter.html

Råd vid köp av CX
För de priset och med den specen så säger jag bara: Köp! Såg riktigt bra ut och priset är ju jättebra. Cyklar som kommer med skärmar anpassade för de brukar sitta bättre med, perfekt för pendling och vintercykling. annars kan man ju plocka av de :)

En 2018 blir ju dyrare, nyare saker går sällan ner i pris så att säga.

Tillbaka
Topp