Rädd för att min nya cykel ska bli stulen
Hej jag har precis köpt en riktigt fin Specialized racingcykel på Blocket. Jag gillar den skarpt och bara stormtrivs att cykla med aluminium. Problemet är att den är väldigt glansig och fin, och sist när jag parkerade den i stan någonstans kom en kille fram till mig och var förvånad att jag vågade ställa en sådan cykel i stan. Jag funderade över det och nu är jag helt paranoid varje gång jag lämnar den någonstans.
Hur gör ni med era fräsiga cyklar? Vågar ni cykla runt i staden och ställa dem utanför affären etc. eller cyklar ni enbart rundor och bevarar dem hemma?
Jag vill ju så gärna kunna pendla med min cykel och faktiskt använda den, inte bara träningscykla...
Förr tillfället har jag ett vanligt sånt kedjelås som jag brukar låsa fast i en stolpe.
Hur gör ni med era fräsiga cyklar? Vågar ni cykla runt i staden och ställa dem utanför affären etc. eller cyklar ni enbart rundor och bevarar dem hemma?
Jag vill ju så gärna kunna pendla med min cykel och faktiskt använda den, inte bara träningscykla...
Förr tillfället har jag ett vanligt sånt kedjelås som jag brukar låsa fast i en stolpe.