Radon ZR Race

mattias199

Ny medlem
Radon ZR Race
Hej!

Tänkte köpa ny cykel, har spanat in mej på canyon och radon, men det lutar åt radon..!
Tänkte köra på en ZR race 7.0 eller 8.0 Nån som har dessa cyklar som kan lämna en liten recension?:)

Med vänlig hälsning, mattias

Radon ZR Race
Okej! Tycker ni att ZR race har en för aggressiv körställning vid mycket grusvägscykling?? Eller det går väll att justera så det kanske inte e nån fara?

Radon ZR Race
Jag har både en ZR 29 Race 6.0 och en 7.0, båda från 2013.
7.0 har genomgående axel bak och betydligt bättre bromsar (Formula RX) än 6.0 (Avid 1).
Jag köpte först 6.0 men den tog frugan direkt, så då köpte jag 7.0 :-).
Mycket cykel för pengarna, men totalt okända för gemene man i Sverige.
Gillar cyklarna jättemycket och de inbjuder till aktiv och snabb åkning, både på grusvägar och i skogen.
Om du vill sitta upprätt och glida fram är detta inte rätt cyklar för dig.
Gick över till FS (Epic) denna säsong.

Radon ZR Race
Hej

Jag har en Radon ZR Race 650B 9.0. Den väldigt mycket roligare än min förgående cykel, som var en Crescent bojsänke. Jämförelsen är allt annat än rättvis.

Radon ZR Race
Jag har ZR Race 6.0 SRAM från 2013. Har bytt bromsar (till XT), hjul (till Crossride) och konverterat till 1x10. Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag köpt 8.0 och konverterat till 1x10.

Radon ZR Race
Jag hade beställt en Radon ZR Race 8.0 (2016) men det blev något fel med beställningen och nu har jag börjat fundera lite mer över storleken. Jag är 182 cm lång och ca 86-87 inseam. På min nuvarande cykel som är i large är överröret 605mm och "head tube length" 125mm.

På ZR Race i storlek 18 är dessa siffror istället 600mm samt 95mm.
På 20" är dessa siffror: 620mm och 105mm.

Vilken storlek tror ni passar mig bäst? Jag kör mestadels lite enklare stigar och mycket på grusvägar, planen är väl dock att ge mig på mer tekniska partier så småningom med min nya cykel. Det jag är rädd för om jag väljer 20" är att jag kommer sitta alldeles för framåtlutad, har haft lite problem med ryggen innan så vet inte om det vore optimalt, antagligen ger väl ryggen med sig efter lite mer träning iofs.

Vad hade ni gjort?

Tillbaka
Topp