Vegan
Aktiv medlem
Ram vs. Ram
Hur ser utvecklingen ut på lvg-kolfiberramar dvs. hur står sig en premiumram från Colnago, Pinarello, De Rosa m.fl. som är 4-5 år gammal mot en 2018/19-års mellanklass ram från t.ex. Canyon? Hur är ramarna från Planet X, Ghost, Merlin m.fl i en jämförelse? Har man blivit mycket bättre på att tillverka i kolfiber under de senaste åren eller har utvecklingen av själva kolfiberväven genomgått en revolution? Kan man idag få en ram som både är styv, lätt OCH bekväm medan man tidigare fick välja? Ja, jag vet inte, jag spånar bara ?
Jag är inte av den dignitet att jag förmodligen märker någon större skillnad då det mesta är bättre än min 7 år gamla ful-tysk men ibland hittar man ju butiker som rear enstaka ex. av premiummodeller som har några år på nacken och vem vill inte äga en Italian Stallion om geometrin stämmer och det går ekonomiskt.
Jag är inte av den dignitet att jag förmodligen märker någon större skillnad då det mesta är bättre än min 7 år gamla ful-tysk men ibland hittar man ju butiker som rear enstaka ex. av premiummodeller som har några år på nacken och vem vill inte äga en Italian Stallion om geometrin stämmer och det går ekonomiskt.