Ramset Trek Fuel ex C.

Hälsingland

Aktiv medlem
Ramset Trek Fuel ex C.
Har börjat snegla på olika alternativ för uppgradering av cykel. Gillar Fuel Ex och har uppgraderat både hjul, framdämpare och lite mer lullull på den jag har så det skulle jag kunna flytta med och sätta på original på befintlig fuel ex och sälja även om den är väl medfaren så ger den väl någon slant.

Kollade på Fuel ex C, men funderar vilken hoj sitter den ramen på? Färgen stämmer ju inte med 9.8 el 9.9 men är det samma ram? Den är ju helt i kolfiber även baktriangeln som jag förstår det, hur vettigt är det att köpa ett ramkit? Jag satte ihop delar jag behöver idag lite för kul och landade på ca 43 000:- med GX-komponenter (+10 000 med XX1) kashima dropper och ZEE bromsar, en Pike, kolfiberhjul och styre har jag redan. Varför jag tittade på GX är för att jag rätt nyss kört av en bakväxel och tycker det verkar vara rätt lätt gjort..

Köpa en EX 9.8 kostar 54 000 och det är en lägre spec på bakdämparen och Fox 34 samt GX-komponter, finns ju många prylnördar här. Bra idé eller ska man köpa fultysk direkt och få Kashima rakt igenom för nästan samma pengar? Typ Jeffsy tänker jag då..

Ramset Trek Fuel ex C.
Köpte ett sånt ramset ifjol.
Borde vara lika som 9.9 om den kommer med throughshaft kashima dämparen.
IMG_20190511_160403.jpg

Senast ändrad:
Ramset Trek Fuel ex C.
Pellmen sa:
Hej!
Om du är sugen och kör 19,5” så ska jag sälja min fuel ex 9.9 2018 till förmånen för en xc-raket.

/Per

Jag kör 19,5" men skulle vilja testa 21,5" innan jag bestämmer mig då jag förmodligen är för lång för 19,5 även om jag tycker det funkar ok. Jag har inte testat den större modellen så jag har inget att jämföra med.

Men lite av grejen skulle vara att bygga ihop en själv av delar jag har samt köpa på mig lite smått och gott under tiden så att köpa en "färdig" blir ju inte lika roligt :-)

Tillbaka
Topp