[Randonne] Paris - Brest - Paris 2007

cerberos

Aktiv medlem
Ja en tråd för alla superrandonneurer på Happy. En tråd att planera och gotta sig i.

Vilka kör??? Själv är jag väldigt sugen men lite osäker om jag kommer kunna ställa upp.

Vilken startgrupp tror ni på? 80, 84 eller 90 timmars?

Boende och transport kan ju också vara heta frågor :)

superlänk: http://www.randonneurs.se/

Länk till officiella hemsidan: http://www.paris-brest-paris.org/EN/index.php?showpage=11

Länk till där man kan följa cyklisternas passernade av kontrollerna: http://www.paris-brest-paris.org/EN/index.php?showpage=64

edit: lade till några fiffiga länkar :)

Senast redigerad av en moderator:
Var tog alla happy-fixies-killar vägen, som körde en 20-milare förra året (utan bromsar)?

Jag kommer att sakna dem på PBP ...

Funderar på på starttid. Skall man satsa på 80 h snabbcykling med start 20.00 eller 84h med starttid 05:00 och lite mer sömn innan starten ?

Det lutar åt 84 h och start på morgonen.
Man får några timmars mer sömn, vilket kan löna sig om man skall försöka minimera sovtiden under loppet. man kommer att köra i kapp en massa 80h-are, så det är bara att hoppas på bra sparring ...

80h gruppen kör snabbt, antagligen för snabbt för 90% av den gruppen.

Det är soft cruising som gäller fram till Brest, sedan kan man börja trycka på...

Hur tänker Ni andra ?

Jag har ju inte kört loppet, men jag tänkte försöka starta 05:00 i 84h gruppen. Om man pallar att köra till Brest utan att slagga så borde man kunna sova några timmar där för att ta en ytterligare nap på hemvägen.

När man sitter med excelsheetet och labbar med sovtider och snittfarter så är det *jäkligt* enkelt att köra sub60 :)

Det lutar på 84 timmarsgruppen för mig med. Tycker den ligger bäst i dygnet. Det är nog lugnare i de första kontrollerna med den också.
/J

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> 120 mil = 2 x 60 mil. 2 x 23.38 timmar = 47.16
> timmar. Varför snackar ni om 80 timmar? :-)
>
> Otroligt imponerande sattsning!

du glömde sovtiden ;)

25 snitt i 24 timmar (antagligen solo/icke klungkörning en hel del) är faktiskt en maffig prestation, och jag tvivlar inte på att dom flesta som ställer upp i PBP skulle klara runt 25x24 utan vidare, men att göra om det (även) med 10 timmars sömn... det är inte många

(jag skulle antagligen dö på plats efter 24h på en cykel, oavsett fart)

JLarsson skrev:
> En fråga till de rutinerade rävarna: Brukar det
> vara hemliga kontroller, och hur lång tid brukar
> det ta i dessa?

Rutinerad Räv vet jag inte om jag är men 2003 hade dom en hemlig kontroll och det var bara gå in och stämpla (ingen kö alls). Det tog kanske 5min... Dom kommer med största sannolikhet ha minst en nu också!

När vi nämner 80h, 84h och 90h så är det maxtiderna i resp. startgrupper.

Vi tänker alltså åka snabbare än så......;-)

Jag har börjat snoka efter någon läkare som kan skriva friskintyg. Företagshälsovården skulle ha ett rätt så blodigt pris :(

Hur har ni gjort och vad kostade det?

Fick idag mitt PBP läkarintyg från Betania privat. Pris 290:- kr.

Citat: "... Nothing unusual is found on either ECG, heart- and lung examination or anything else. Recent blood tests on health checkup are also normal." Min inbetalning av PBP startavgift gjordes därför omgående.

Bengt Sandborgs anvisningar angående försäkringsbevis är vad jag kan finna tvetydiga:
- enligt Bengts epost "PBP information" av den 25 maj, duger hemförsäkringens reseförsäkringsbevis, medan
- Fredrikshofs hemsida anger som dokumentkrav: "bevis på sjukförsäkring". (Menas Euopeiskt sjukförsäkringskort från Försäkringskassan?)

Vet någon vad som gäller?

Så, då var anmälan inskickad och bekräftelse från Paris mottagen. Det som återstår är foto, läkarintyg och försäkringsbevis som ska skickas analogt. Prochain arrêt Saint-Quentin-En-Yvelines!

Hej hej!

Här är jag.

Randonörd skrev:
> Var tog alla happy-fixies-killar vägen, som
> körde en 20-milare förra året (utan bromsar)?
>
> Jag kommer att sakna dem på PBP ...

Jaepp fick min bekräftelse i dag också.... nu djävlar!!!! Vi verkar bli ett gäng :) Jag satsade på 84 timmars med start 0500 21/8. Bara försäkring, foto och friskintyg kvar, ja fysiskt friskintyg alltså...... :)

Då är det bara att börja träna igen då som jag aldrig tränat förr.... :)

Jag fick också bekräftelse på min anmälan igår. Idag blir det ett besök hos läkaren.
Jag valde starten på kvällen, mest för att jag inte vet om jag kan bo nära start. Jag körde inte kvalificeringsloppen för någon arrangörsklubb, så jag kommer långt ner på listan om det nordiska hotellet är fullt.

Är det nån som vet om det finns nån vettig vinbar i närheten av målgången? Helst en uteservering med röd/vit-rutiga dukar på borden och tjocka servitörer med mustach.
/J

fredrikw skrev:
> kul att du är anmäld cerberos, vem hade trott
> det för ett år sedan =)

Inte jag i alla fall efter vurpor, skador och allmänt dåligt efterhållen kondis. faktum är att jag nog aldrig tränat så särskilt mycket överhuvudtaget periodvis lite hockey och löpning men det var länge, länge sedan :)

Började någonstans i skiftet januari/februari med spinningpass då hade jag kondis som en kedjerökande soffpotatis. Satsade på en tjugomilare tidigt 10/3 för att träna inför Vättern.

Sedan började något gå snett...... och det fortsatte........

Jag har kommit en bit på vägen men det är en bit kvar :) 120 mil är en utmaning..... :)

Mollo: jag vet ej hur det ser ut runt mål just här men min erfarenhet säger mig att man inte behöver gå långt för att hitta ett hak i Paris. Tjock servitör vet jag inte om alla för men jag kan stå ut med en välsvarvad fransyska som häller upp mitt dricka.... och vin är att föredra både smak och prismässigt gentemot öl som är svindyrt och oftast typ Heineken......

edit:språkfel

JLarsson skrev:
> Jag tar på mig mustasch och rödvitrutig skjorta,
> sen smäller vi i oss vin.

You have your self a date mister! :)

Jag längtar som en galning till frankrike. Cykling, skav, cykling, skav, psykling, skav och vin, vin, vin...

Schysst vi är ett gäng i 84 timmars, sugna på vin som fan och allt..... vi får väl se om vi lyckas hålla ihop länge nog för att kalasa på vin tillsammans vid målgång helt enkelt :)

LTS - om vi har tur ses vi på banan, men du är nog för snabb att hinna ikapp tyvärr :)

Målet ligger i en sunkig förort till Paris. långt från schyssta hak med champagne och brudar...

Vi får nog sitta i gräset och dricka billigt vin tills vi somnar

Randonörd skrev:
> Målet ligger i en sunkig förort till Paris.
> långt från schyssta hak med champagne och
> brudar...
>
> Vi får nog sitta i gräset och dricka billigt vin
> tills vi somnar

Och vem skulle släppa in oss på ett finhak när vi kommer i koma och med svettiga cykelkläder? Förresten ska man byta kläder och duscha efter loppet?

Så då undrar vän av ordning, vem kör följebilen?
Vad betalar ni? :-D

Hörde att de var struligt för flera att ta hem cyklarna 2003, extra avgifter och strul vid flygplatsen tydligen gällande vikt o.s.v.

84 timmers gruppen här också, men det var för att jag trodde att alla ni var i 90 gruppen. Nu kommer det känns som en vanlig brevet bara, fast utan pizza och kebabsar

Ari Iivonen skrev:
> Förresten ska man byta kläder och duscha efter
> loppet?

Man kan lämna en väska vid målet men har aldrig själv gjort det.

Målet är faktisk lite tråkigt, rejält antiklimaximus faktisk. Efter många fina kontroller kommer man i mål efter en episk åkning - och sen, nada.

Om man nu lämnade lite godis dryck i en väska vid målet... :-)

Jag ska be pizzabagaren från Fellingsbro att komma ner och serva oss med Calzone Special på PBP.

Stef, du kanske kan sätta upp vinkontroll vid 40+80 mil?

snackjanne (fd Randonneur) skrev:
> Om man nu lämnade lite godis dryck i en väska
> vid målet... :-)

Vi ställer en väska där proppfull med vin och chips. Sen väntar vi in varann. Sista man som kommer i mål får leda de andra som legat längre och druckit allt vin. :)
/J

JLarsson skrev:
> Jag ska be pizzabagaren från Fellingsbro att
> komma ner och serva oss med Calzone Special på
> PBP.

Eller killarna från Strängnäs kebab. :)

Skämt åsido men det lär väl vara läge att köra sitt eget tempo om man skall hålla på så länge.

Eller hur tänker ni? Jag håller gärna sällskap med någon/några av er andra men jag inser att jag inte hunnit träna så mycket att jag är lika snabb. Jag har gott humör och är kanske rätt så uthållig om tempot är tillräckligt lågt :)

Förresten blir det någon samordning av transport till och från spektaklet?? Jag är intresserad snart är det väl kört med billiga flygbiljetter annars... :)

edit lite mer text :)

Funderar på att hyra en minibus och åka ner med typ 4-5 pers och ett par andra som sen kan vänta med fräscha kläder osv någonstans.

Tillbaka
Topp