[Randonnée] Kalender för 2013

MattiasK skrev:

> Barmark och isfritt?? Vilket värld lever du i? ;)

Insåg nu vilken härligt naiv värld jag levde i fram till första breveten förra året. Tänkte inte alls på däckval utan tog bara pendlarhärket utan dubbdäck när jag såg att det skulle vara lite slaskigt, den hade iallafall skärmar och tålde lite skit. Att man sen klarade decimeter-tjock slush i 10 mil utan incident var ett under. Nä, det blir härliga tider framöver med ett konstant jämförande mellan långprognoser och radarbilder på yr.no och klart.se.

freddiesan skrev:
-------------------------------------------------------
> skärmarna på nya hojen är av
> modell bredare.

Det låter intressant.

I år kommer jag att bryta min tradition att cykla Täby-20milen, även om det blir +20 grader, sol och medvind hela vägen. Men jag fortsätter så klart med de senare breveterna.

2 veckor kvar till start, iskalla kulingvindar smeker den skånska myllan och långtidsprognosen säger temperaturer under nollan i minst en vecka till, hur ska detta sluta?

NLC skrev:
> 2 veckor kvar till start, iskalla kulingvindar
> smeker den skånska myllan och långtidsprognosen
> säger temperaturer under nollan i minst en vecka
> till, hur ska detta sluta?

å så snackar dom om global uppvärmning ;)

1 vecka kvar och även om det här i Skåne fortfarande är barmark så ryktas det om 15 mm nederbörd (dvs drygt 15 cm snö), 10 m/s ostligt och minusgrader i mitten av nästa vecka. Oklart om det hinner smälta och försvinna till lördagen...

Trist, men förståeligt. Kommer lyckligtvis fler chanser, Malmös 30-milare är t.ex. rätt fin med två vändor över Söderåsen.

Usch vad lurad man kan bli, trodde tråden handlade om nerpissade gubbar i genomskinliga byxor i en väggkalender. Typ som Pirelli fast äckligt. Lurad.

JLarsson skrev:
> Pirelli är äckligt. Randonné är läckert.

Jaha, men då så, då blev jag ju inte lurad! :-)

Jag skulle gärna haka på någon av de kortare turerna, men att döma av de potentiella medryttarnas bloggar (typ mollo) ;) inser jag att min fysiska förmåga är bristfällig. Samtidigt är jag riktig sugen på en rando!

Är det någon här inne som kan tänka sig köra lite långsammare, typ rullsnitt på 25 km/h på en 20 milare?

Jag har en garmin 800 så vi kommer inte vilse om vi blir ifråncyklade, om det skulle underlätta :)

Om du kommer till start i någon av 20- eller 30-milarna i Stockholmsområdet kan jag nästan garantera att du kommer att hitta cykelsällskap på plats. Det brukar vara många startande och bildas grupper med växlande fartambitioner, allt från maxtid till mintid.

Kastar dock in en brasklapp för antalet startande på lördag...

Någon premiärtur från Täby blev det inte för min del. Ser fram emot att få en rapport från någon deltagare.

Senast ändrad:
Alla 7 startande i mål. De två sista träffade jag på Shellmacken. Trötta men nöjda med dagen. Min lilla omdragning mellan Rasbo och Almungevägen via Gåvsta fick godkänt. Anledningen är att 288:an numera är 2+1 väg in till Uppsala.
Själv var jag inte sugen på 20-mil på pendlarhärket, min enda dubbdäckscykel, jag lämnade WO.

Måste be om ursäkt för den officiella brevet kalendern, men bigmollo och jag cyklade en underbar 20-milare idag. Nästa år blir det allvar igen med PBP15 kval! Ser redan fram emot det :-)

GoranS skrev:
> Körde Toni i kortbrallor?

Nä.
Toni och Mollo körde en egen 20 milare, ( lilla mälaren )
Jag hade inte lust att möta kylan idag och mötte upp dom mellan Bålsta och Enköping istället.
Då hade han långa byxor på sig.

Tillbaka
Topp