[randonnée] Vafalls! Bomber och granater

• Trådstartare Trådstartare LTS
  • Start datum Start datum

LTS

Aktiv medlem
Jag tänkte anmäla mig till helgens 40-mil idag. Då upptäckte jag att den är flyttad till den enda helg som jag absolut inte kan eftersom jag ska resa bort på en resa som jag planerade till den helgen just för att den inte skulle krocka med en brevet.
Jag tittade i kalendern för övriga orter, men finns ingen annan 40-mil på vettig tid eller plats, så det verkar inte som om det blir någon superrandonnée för mig i år.

Om det är någon annan här som har tänkt gå upp 3 på lördag morgon för att åka till Täby, så kan det vara bra att veta att ni kan ligga kvar i sängen.

Bra info där, jag sitter i samma sits men jag har redan bränt min superrandonneurchans i år pga att jag klantade bort 30-milarna. Det blir fler tillfällen det är långt till 2011. Jag siktar på Stockholm-Göteborg och någon 20 eller 60-milare i augusti från Västerås.

LTS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har kvar vägbeskrivningen från ifjol så jag
> cyklar 40 mil på lördag ändå.

Fråga BS om du inte kan få ett brevetkort

HåkanC skrev:
> Är det samma som den här?

Ja, jag tror det.

Några möten och observationer från i lördags,

På väg mot starten i Täby åkte jag förbi en bil som stod parkerad i en korsning, en yngling stod bredvid och en annan, kanske hans flickvän eller pojkvän, jag vet inte, jag såg bara en fet röv, stod framåtböjd över diket och mådde obra. Jag hoppas att det inte var chauffören.

Gatorna i Stockholm var nästan tomma, ändå försökte en SL-busschaufför döda mig på StEriksbron genom att köra en styrbredd från trottoaren fastän han hade två helt tomma körfält. Det kanske var menat som straff för att jag inte cyklade på cykelbanan.

Mellan Salem och Södertälje mötte jag tre lirare som promenerade i bredd mitt i vägen och försökte stoppa mig när jag kom. De ville ha något, men jag hörde inte vad och jag ville inte stanna för att ta reda på om de ville ha pengar eller min cykel. De var inte tillräcklig många för att täcka hela vägbanan så jag tog mig förbi.
Jag gissar att de var på väg hem från Södertälje.

På 40-milen ifjol var det cruisinghelg i Köping. I år var det bara en vanlig lördag, men det var ungefär likadant. Mannen som har grillen där fattade direkt vad det var frågan om när jag kom. Jag berättade att det antagligen kommer fler cyklister nästa helg.

Precis som ifjol så hade jag svårt att hitta ut från Västerås och frågade ett parkbänksfyllo om vägen.

bigmollo skrev:
> Starkt jobbat att harva runt ensam. Fick du kort
> av Bengt? Du prickade finaste vädret i alla fall.

Jo, jag fick ett kort av Bengt. Det fina vädret prickade min nacke också. Det gjorde i och för sig inget eftersom jag hade solkräm på baksidan av halsen. Men jag tänkte inte på att hjälmen exponerar hårbottnen i min 2mm-långhåriga nacke. Nästa soliga långtur ska jag ha längre hår.

Tillbaka
Topp