Ränneslättsturen 2005

Rackans

Ny medlem
Ränneslättsturen 2005
Tja !
Låter som det kommer att bli en lopp i eksjö igen om allt går vägen med röjningsarbetet på banan.

Är det någon härifrån som kommer att köra loppet?

Själv tänkte jag lägg in loppet som en tradition, körde ju förra året men gick ju så där.. Kanske kan kamma hem en bättre placering iår =)

Ränneslättsturen 2005
Det kommer med största sannolikhet en laddning med glada amatörer från Växjö. Räkna med 3-4 stycken. Sedan har jag planer på att tvinga med mig ytterligare ett par till. =)

Förra året var fantastiskt. Hoppas på en liknande bana i år. =)

Ränneslättsturen 2005
Själv var man dålig konditionera inför loppet förra året men nu känns det mycket bättre..
Verkligen tråkigt att BST blev inställt. Blir väl att köra Finnmarksturen i Aug istället =)

Ränneslättsturen 2005
Funderar på att köra det i år, första gången i så fall. Hur är banan? Har hört att det ska vara rätt mycket skogskörning jämfört med tävlingarna i LL, sant?

Ränneslättsturen 2005
Jag tänker köra. Har aldrig kört det innan men det verkar kul. Är det någon som vet lite mer exakt hur banan ser ut? Kör man ett långt varv eller flera?

Ränneslättsturen 2005
Ett långt varv, banan går lite kors och tvärs inom ett militärområde, ser ut som en treklöver lite grann. Det var lättkört, snabbt och lite backigt, helt klart kul!

/Leo

Ränneslättsturen 2005
den skall köras.. det var ju jätte kul förra året..kanske man skulle köra på lite fortare denna gången bara så man slipper motorcykeln.

Ränneslättsturen 2005
Hogge Skrev:
-------------------------------------------------------
> den skall köras.. det var ju jätte kul förra
> året..kanske man skulle köra på lite fortare denna
> gången bara så man slipper motorcykeln.
>
> Hogge

Får bara klargöra här att du nu inte menar min Bullit utan crossen(slutåkaren?) som fick valla hem oss på slutet när vi tog det lugnt och fint... ;-) Hela historien går att läsa här: "Ränneslätt - the easy way"

100_0037.jpg

Jag, Hogge och Jomper pausar under Ränneslättsturen 2004, här någonstans kom MC:n ifatt oss. :-)

Gamla resultat: <http://happymtb.org/forum/read.php/1/32655/33051>
Eftersnack 2004: <http://happymtb.org/forum/read.php/1/32624/page=1>
Mer bilder från 2004: <http://happymtb.org/forum/read.php/1/32673/page=1>

Senast redigerad av en moderator:
Ränneslättsturen 2005
Jag kommer också köra i år. Blir det någon "Ränneslätt - the easy way" i år Leo? Kanske är jag på i så fall fast å andra sidan kanske jag ska försöka mig på att slå min tid från förra året.
Min svåger kommer också köra i år liksom min syster.

Ränneslättsturen 2005
iMats Skrev:
> Jag kommer också köra i år. Blir det någon
> "Ränneslätt - the easy way" i år Leo? Kanske är
> jag på i så fall fast å andra sidan kanske jag ska
> försöka mig på att slå min tid från förra året.
> Min svåger kommer också köra i år liksom min
> syster.

Risken finns att jag ska försöka halvera förra årets tid, då jag inte får köra av mig på BST... ;-) Det blir isåfall inte Bullit som åker runt Ränneslätt utan Marin Mount Vision. Men jag tror säkert det finns några som vill ta det lugnt och ta över förra årets "Easy way" stafettpinne?

/Leo

Ränneslättsturen 2005
jomper Skrev:
> Leo vill bara bevisa att han inte alltid kommer
> sist på Ränneslätten.
> life is for living

En gång är ingen gång... ;-)

/Leo - som faktiskt blev näst sist, Fisken kom väl sist? Men Jomper kom på platsen före mig tack vare en spontanspurt! :-)

Ränneslättsturen 2005
inte ofta man sitter och kopplar av med en öl på en fredakväll,framför datorn..
Varför är inte ränneslättsturen med i långloppscupen istället för mtbvättern och lida-loppet??
Jag körde ränneslättsturen 2000,el. 2001 och den banan var skitbra.svårare än vad övriga banor är i långloppscupen men lättare än cup-tävlingarn.
Det var något avsnitt på banan man körde i nån trädpark/skogsdunge och man trodde man hade kört på samma ställe flera gånger.
Backarna som då var lite våta och mjuka sög riktigt bra på grusvägarna.

Ränneslättsturen 2005
Jag skall hänga på Ränneslättsturen. Hogge har ju sagt att turen skall vara trevligare än BST. Innebär det mer single track eller bara bättre väder?

/Rob

Ränneslättsturen 2005
En månad kvar idag! Ni tränar väl ordentligt? Själv får jag nog sätta igång lite mer på allvar nu när det börjar närma sig. Mitt mål är endast att slå min tid från förra året. Efter rännslätt är dock min korta tävlingssäsong slut, om jag nu inte råkar vinna startavgift till Lida Loop vill säga.

(Bäst att lägga in en liten latmansreservation här: om det är alldeles för regnigt och lerigt kanske jag helt enkelt struntar i det.)

Tillbaka
Topp