Rassel på trainer

Stenkan

Medlem
Rassel på trainer
Fick idag hem min nya trainer - mycket lycklig. Mindre så när allt var monterat. ”Kuggigt” beskriver det bäst. Både i ljud och känslan i fötterna.

Trainer: Kickr Core
Kassett (både på cykel och trainer): 10-delat 11-25

Kassetten på cykeln och kedjan kanske gått max 50 mil, men tycker ändå att det låter mer än ojämnt sliten kassett/kedja.

Har ni några teorier?60069710-B9F4-41D8-AA77-4DC6BEE04C5F.jpeg

Bilagor

• 8296B300-8D9D-4381-9226-CFCBFB0816A2.jpeg
    8296B300-8D9D-4381-9226-CFCBFB0816A2.jpeg
    569.4 KB · Besök: 68
  • 2F87209E-C12A-41DA-B736-D08A8D2DFCED.jpeg
    2F87209E-C12A-41DA-B736-D08A8D2DFCED.jpeg
    408.6 KB · Besök: 70
Rassel på trainer
Och det är ingen feature? Jag har en tacx som känns kuggig och låter lite i samband med dålig väg i watopia. Var på drivlinan någon gång innan jag förstod att det var något tacx/zwift tyckte var bra.

Rassel på trainer
Det låter ju riktigt illa men det kanske ändå bara är kassetten. Kanske behöver indexeras på trainern annars har jag haft problem med att specern bråkar med nitarna på en del kassetter. Spänt ordentligt?

Rassel på trainer
Det låter ju riktigt illa men det kanske ändå bara är kassetten. Kanske behöver indexeras på trainern annars har jag haft problem med att specern bråkar med nitarna på en del kassetter. Spänt ordentligt?
Jag får nog testa med att börja om som du säger, något sitter ju fel. Ska testa med kassetten på hjulet också, löser det sig med den vet jag åtminstone att det är nya kassetten. Tack!

Rassel på trainer
Jag hade också en Kickr av senaste modellen som lät förfärligt stundtals. Trodde det skulle rätta till sig med tiden men så blev det inte. Googling tydde på ett känt fel i en viss batch. Kontaktade Wahoos support, skickade filmer och bild av kvittot. Felet angavs vara något med ”tensioner pulley”. Supporten skötte det otroligt effektivt och smidigt, bara att byta mot en ny där jag hade köpt den. Den nya är helt problemfri.

Rassel på trainer
Kedjan verkar lång. Växelarmen står rakt bakåt trots att du ligger på mitten av kassetten.
Alternativt använd bara stora klingan fram.

Tillbaka
Topp