Martin Davidsson
Medlem
Räta integrerat växelöra på Scott CR1?
Hej! Jag har en racer Scott CR1 Comp från 2009 som råkat utanför ett haveri. Utan begriplig anledning gick bakväxeln in i hjulet. Godset i växeln sprack, och växelörat är lite böjt inåt mot hjulet. Växelörat är integrerat och sitter alltså fast i kolfiber-ramen. I cykelaffären menade de att man riskerar att spräcka ramen om man försöker rikta örat rätt igen. Med den risken känner jag att det kanske är dumt att chansa, och det nämndes även möjligheten att göra om cykeln till single-speed.
Så frågan jag ställer är om någon har erfarenhet av detta problem, och om o hur det gick att lösa? Min tanke är (även innan haveriet) att sälja cykeln eftersom jag sedan flera år tillbaka ägnar mig åt mountainbike. Den är i övrigt i bra skick. Storlek Medium och utrustad med Shimano Tiagra bromsar o växlar, 18 växlar.
Mvh Martin
Så frågan jag ställer är om någon har erfarenhet av detta problem, och om o hur det gick att lösa? Min tanke är (även innan haveriet) att sälja cykeln eftersom jag sedan flera år tillbaka ägnar mig åt mountainbike. Den är i övrigt i bra skick. Storlek Medium och utrustad med Shimano Tiagra bromsar o växlar, 18 växlar.
Mvh Martin