Reflex till Racercykel?

Reflex till Racercykel?
Inga alls, man är enligt lagen bara skyldig att ha reflex efter mörkrets inbrott och då kör jag inte räcer. Gör du det måste du ju ha lampor också.

Reflex till Racercykel?
Jag har hittills haft alla reflexer man kan ha (vit fram, röd bak, gula på hjulen) men med nya hjul så tror jag att jag kommer rationalisera och sätta en gul i baktriangeln istället.

Reflex till Racercykel?
mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har hittills haft alla reflexer man kan ha
> (vit fram, röd bak, gula på hjulen) men med nya
> hjul så tror jag att jag kommer rationalisera och
> sätta en gul i baktriangeln istället.

Hur sätter du en reflex där? Jag har funderat på samma sak men inte kommit fram till något vettigt.

Reflex till Racercykel?
Fulvarianten är det första som slår mig. Får se om esteten i mig säger något annorlunda: runtband kring sadelröret och båda sadelstagen, högt upp mot mötet mellan allihop. Ännu fulare är att sätta två där, med fäste kring sadelröret och vardera staget. Sett båda, men kan inte bestämma mig om det ser funkis ute eller inte. Båda infästningarna har varit på cyklar som inte helt och hållet hade varit Happy-godkända. Men hellre det än påkörd och inte få cykla alls.

Reflex till Racercykel?
Jag har haft såna reflexer som följer med pedalerna (de där man sliter loss innan man monterar pedalerna) fastsatta med buntband på ramröret som går från sadelstolpen till bakväxeln, nere vid snabbkopplingen. Funkar bra som sidoreflex, ser helt ok ut.

Tillbaka
Topp