Rekommenderar Specialized 6fattie

• Trådstartare Trådstartare Tao
  • Start datum Start datum

Tao

Ny medlem
Köpte en Specialized comp fuse 6fattie häromdagen. Är min första mtb. Jag kan bara inte sluta cykla. Var ute typ 4 timmar igår. Det är fan magi! :)

Det är ju främst 3 tums däcken som gör grejen. Rötter, stenar, lera, blöta och hala stenhällar, knixigt.. Inga problem! Och jag är en total nybörjare! :)

Man glider runt som en kung i skogen helt enkelt!!

Senast ändrad:
Japp! Jag tror 3 tums däck blir ny standard för glidar mtbs :)

Bilagor

• 20160526_180959.jpg
    20160526_180959.jpg
    222.1 KB · Besök: 19
  • 20160526_192338.jpg
    20160526_192338.jpg
    171.7 KB · Besök: 20
Senast ändrad:
Tänker man bara bort bakskärmen är den riktigt snygg. Gissar att den också är trevlig på stigen!? Nä nu får det bli en fetcykeltur....

Jag har haft den i 4 dagar. Är nog uppe i cirka 10 timmars cykling på de dagarna. En av turerna regnade det asmycket. Men regnet berörde inte mig och hade ingen betydelse. Jag tyckte det var så fantastiskt jävla kul så jag kunde inte sluta cykla :)

3 tums däck är fantastiskt bra på småstigar. Älskar när det är riktigt mycket rötter, stora ojämna stenar och en massa andra hinder som däcken bara sväljer :)

Så komforten är superb, men den är troligtvis inte så snabb. Har främst cyklat i skogen än så länge. Men jag ser verkligen fram emot att testa på att cykla i svenska fjäll landskap!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp