reparations ställ

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum

Xel

Ny medlem
reparations ställ
Jag söker ett reparations ställ som är bra och billigt ! Har tittat på biltema, men jag har för mig att jag sett ställ som man bara fäster i bakhjulet ? Jag hittade inge på biltema eller clasohlson och någon här kanske vet en affär som säljer det? Aja, hoppas nån vet nått :)

reparations ställ
Okej, jo biltema hade ett annat som man fäste i ramen antar jag ? Så cykeln kom upp några cm i luften.. är det bättre grejjer alltså ?

reparations ställ
Jag funderar mellan Jula & biltema. undra vilket som är bäst ? Julas går det ej att justera höjden med, kanske biltemas gör ?

reparations ställ
Biltemas fäster man väl på ramen och går inte att justera, tycker det verkar mindre praktiskt än Julas.

27-275_h.jpg

reparations ställ
Jag har ett sånt här från Biltema för 299:-
B2.jpg ht=660

Det fungerar bra till mindre justeringar, och lättmek. Går dock inte att plocka av bakhjulet när cykeln sitter i stället.

Nu vill jag ha ett till som är lite rejälare, samt att jag behöver 2 för att flytta lite prylar mellan 2 ramar.
Funderar på detta från Biltema för 798:-
B1.jpg ht=660

Eller detta från Jula för 379:-
J1.jpg ht=650

Eller Clas Ohlson för 695:-
C1.jpg ht=500

Någon som kan kommentera dessa?

reparations ställ
Köpte stället från Clas Ohlson häromdan, överraskande gediget och stabilt. Detaljerna genomarbetade, gjuten lättmetall i övergångarna/muffarna, snabblås.
Tittade även på Jula´s men det såg inte lika reko och stabilt ut.

reparations ställ
Innan ni springer och köper de här budgetställen för en 700-800kr, kolla vad "riktiga" mekställ kostar från Park Tool och Ultimate Support istället. Deras enkla varianter kostar inte mycket mer vill jag minnas.

reparations ställ
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> kolla vad "riktiga" mekställ kostar från Park Tool och Ultimate Support istället.

Prylbögen i mig vill ha ett Ultimate Support men ekonomen i mig tycker det jag köpte från CO duger (utgången modell, finns inte längre hos CO).

Tillbaka
Topp