Reservdelar till RF Diabolus X-type lager

Tobe

Aktiv medlem
Mitt högra lager har lagt av att rotera så jag tänkte pilla isär det för att se om det går att väcka det till liv igen. Saken är den att den svarta dammkåpan som sitter ytterst sprack! Känns onödigt att köpa ett helt nytt lager med koppar lager och hela baletten, om det går att få tag på den lilla plastbiten.

Om nu själva lagret är bortom all räddning så får jag väl köpa nytt. CRC tar nästan 500:- för ett nytt lager, båda sidor med skålar och hela skiten, och det verkar inte finns bara höger eller vänster lager att köpa löst. Finns det nån butik som säljer smådelar? Dr.Spoke?

Enduro har visst nåt kit med en egen (bättre?) lösning på tätningen jämfört med X-type!
Trots att frakten nästan kostar lika mycket som lagren, så blir det billigare än från EU!

Sådärja! Då var lager från enduro beställda! Tog två uppsättningar, mest för att frakten inte skulle vara dyrare än själva lagren! =D Drygt 350:- för de två uppsättningarna ink. frakt är hyffsat billigt iaf...

har du otur så torskar du på tull o avgifter. Mina lager kom i fredags med 31% i moms/tull och 60kr i posten tullavgift. Blev 222:- dyrare för mina 8 lager. Så var beredd att pröjsa när poståkeriet kommer med paketet

Tillbaka
Topp