Review; Sportglasögon med insatser fr Specsavers

steen

Aktiv medlem
Tänkte skriva några review-rader om mina nya sportglasögon med insatser fr Specsavers. Så här efter två rundor så känns de alldeles utmärkta. Det sitter progressiva glas i insatsen. På den första rundan var det lite "tjosan-känsla" i skogen då det var en ny styrka för mitt synfel. Bågarna skiljer sig inte mycket från traditionella sportglas. De gör sitt jobb. De kommer med tre uppsättningar siktskivor, ett par mörka, gula och klara som är lätta att byta utan att få känslan av att man ska bryta sönder bågen. Ett lätt "klick" i innerkanten så lossnar de. Insatserna märks inte alls eller gör glasen tunga. Inga tendenser till att glida på näsan, de sitter där de ska. Nu har det varit varma dagar då jag kört med dem så jag kan inte uttala mig om risken för imma vid kall väderlek. Får återkomma med det. Priset går inte att klaga på, 1395:-. Gör man en synundersökning så dras det priset av på bågarna. Så mina glas slutade på 1075:- inkl försäkring 125:- . Inget rövarpris på något sätt, tvärtom. Om jag jämför mina glasögon med de på bilderna på Specsavers hemsida så är siktskivorna på mina längre utdragna i ytterkanterna.

/steen

Har för mig att det är ganska dyrt med de högbrytande glasen man har i den lilla innerbågen. Var dum nog att välja billigare glas till mina Rudy Project insatser och de hade mycket begränsat synfält och gjorde mig sjösjuk. Beställde sedan riktiga sportglasögon med en kombi av polaroid och photochromatiska glas och de är väldigt sköna att ha på sig, tom bättre än mina vanliga glasögon!

Tillbaka
Topp