Rockrider byxor

Rockrider byxor
Beställde faktiskt ett par igår. Läste denna recension och tyckte det lät lovande. Det som verkar mindre bra är fickornas storlek. Jag brukar alltid ha med telefon i fickan (gillar inte att cykla med ryggsäck). Får väl se när dom dyker upp hur det känns.

Rockrider byxor
Spännande. Kan du ju ge en recension. Om inte telefonen får plats kan det vara en deal breaker känner jag. De andra byxorna, ST500, ser ut att ha bättre fickor iaf och finns i xl. Vilken storlek beställde du?

Rockrider byxor
Ja, får inte telefonen plats så får dom nog åka tillbaks. Jag beställde XXL efter att ha läst att dom är små i storleken. Är 1,95 cm och väger ca 90 kg.

Jag provade ett par ST500 inför förra hösten men dom gillade jag inte alls. Kändes som ett par tjocka mjukisbyxor och fickan för telefonen satt på baksida lår har jag för mig.

Rockrider byxor
Jag har såna, tycker dem är kanon för pengarna. Supersköna på. Gillar inte att ha saker i byxfickan när jag cyklar så kan inte uttala mig om den biten men annars tummen upp. Har haft en ganska stor telefon i framfickan på byxorna när man varit på väg till/från cykling men det är inget skönt ställe att ha en lur på. Har medium på 73 kg / 181

Rockrider byxor
Jag har ett par Rockrider ST 500 shorts som jag är jättenöjd med. iPhone 11 får plats i fickan på baksida lår på dem, med fodral är det på gränsen men det går. När den väl är i fickan märks den inte överhuvudtaget.

Rockrider byxor
Jag fick hem 2 par för ca 1 vecka sen (obs att det tar typ totalt 2 v från man beställer hos Decathlon till att grejorna skickas och till slut landar hos ditt ombud), ett par M och ett par L. Klart små i storlekarna, som många omdömen säger på Decathlon-sidan. Lite mysko passform. Inte cyklade med ännu, fortfarande något i valet och kvalet om retur.

Medium: jag (normalstor tant på 174 cm och med rump-mått enligt deras storlekstabell för M) klarar att få in ett par korta blöjbyxor under, och det elastiska tyget gör nog resten av jobbet (van att röra mig, och klarar av att visa mig i, löpartajts). Jag får liksom lirka mig in i byxan över höfterna (trånga pga kort gylf), men sen är det inga problem att stänga över magen. L på mig ser lite säckiga ut, det är ju herrskärning också.
Large: husbonden (normal/slank gubbe på 180 cm och egentligen inom rumpmått för M, men säg jeans i 32/32) kommer att passa bättre i denna storlek, framförallt för att få normal byxviddskänsla över stuss och mage.

Allmänt: fickorna kommer inte att kunna användas medan man cyklar, de hamnar mitt i höftböjen. Bra höjd i ryggslutet. Fult men smart med mudd i benslut.

Senast ändrad:
Rockrider byxor
Jag fick hem 2 par för ca 1 vecka sen (obs att det tar typ totalt 2 v från man beställer hos Decathlon till att grejorna skickas och till slut landar hos ditt ombud), ett par M och ett par L. Klart små i storlekarna, som många omdömen säger på Decathlon-sidan. Lite mysko passform. Inte cyklade med ännu, fortfarande något i valet och kvalet om retur.

Medium: jag (normalstor tant på 174 cm och med rump-mått enligt deras storlekstabell för M) klarar att få in ett par korta blöjbyxor under, och det elastiska tyget gör nog resten av jobbet (van att röra mig, och klarar av att visa mig i, löpartajts). Jag får liksom lirka mig in i byxan över höfterna (trånga pga kort gylf), men sen är det inga problem att stänga över magen. L på mig ser lite säckiga ut, det är ju herrskärning också.
Large: husbonden (normal/slank gubbe på 180 cm och egentligen inom rumpmått för M, men säg jeans i 32/32) kommer att passa bättre i denna storlek, framförallt för att få normal byxviddskänsla över stuss och mage.

Allmänt: fickorna kommer inte att kunna användas medan man cyklar, de hamnar mitt i höftböjen. Bra höjd i ryggslutet. Fult men smart med mudd i benslut.
Bra recension! Väldigt provocerande med ficklösningen då de annars verkar prisvärda....

Rockrider byxor
Jag får pudla, det var large jag hade.
Så 181, 72-73 kg.
Finns två bredder på knäppningen så en del justermån. På bilden har jag tightastw nu.
Bra längd på benen för mig, man kan lugnt vara något längre.
Väldigt stretchiga och rätt tunna i tyget. Bra att de går högt upp på baken för att slippa glipa samt har silikonrand i midjan för att hålla sig på plats.
En iphone 12 passar med råge i fickorna men man vill inte ha en telefon på låret när man trampar :)
20210829_100119.jpg20210829_100231.jpg

Rockrider byxor
Jag får pudla, det var large jag hade.
Så 181, 72-73 kg.
Finns två bredder på knäppningen så en del justermån. På bilden har jag tightastw nu.
Bra längd på benen för mig, man kan lugnt vara något längre.
Väldigt stretchiga och rätt tunna i tyget. Bra att de går högt upp på baken för att slippa glipa samt har silikonrand i midjan för att hålla sig på plats.
En iphone 12 passar med råge i fickorna men man vill inte ha en telefon på låret när man trampar :)
Visa bilaga 509382Visa bilaga 509383
Japp, typ sådär såg L ut på 180 cm gubbe med snarlika vikt/omfång. M gick på, men då måste man verkligen utnyttja att tyget är elastiskt och det ser inte så bekvämt ut. Och ja, djupa och bra fickor så länge man står rakt upp och ner, men det går ju inte att sitta eller cykla med en mobil där. Körkort/betalkort eller en nyckel möjligen i botten av fickan, men ändå tveksamt om det blir bekvämt.

Rockrider byxor
nån av er som testat deras överdragsbyxa citycykling 300 ?
Undrar om det inte är ett par sådana jag har. Det är regnbyxor och de gör sitt jobb att hålla fukt inne och ute. Använde dem bland annat ett par gånger i vintras för att skydda mot snö (som smälter och blöter ner mig) men blev bara varmvåt på insidan istället.

Senast körde jag dem på pendlingen i regn men då fick jag våta skor trots de inbyggda överdragen längst fram.
Bonus för dragkedjorna som tillåter tillgång till byxfickor (körde med civila kläder under).

Rockrider byxor
Passade byxorna? Hur är längden? Någon annan som har koll på längden?
Decathlon har generösa regler för öppet köp
Jag har handlat en del från dem och när jag har varit osäker på strl har jag valt leveranssättet
Click & Collect i Butik
Då var det helt OK att prova i butiken och direkt lämna tillbaka det som inte passade, eller jag inte ville ha.
Bor man inte i närheten av ngn Decathlonbutik funkar det inte lika bra förstås,
men då får man väl beställa flera strl och lämna tillbaka det som inte passar och då, tyvärr, ligga ute med pengarna ett tag åtminstone.

Tillbaka
Topp